2017 yılında 131 milyon lira kâr öngören kurum, 268 milyon lira zarara uğradı. 2017 Faaliyet Raporu’nu yayınlayan Çay-Kur, zararını, “2017 yılı programında 131.3 milyon TL kâr öngörülmüş olmasına rağmen, 2017 yılı faaliyet dönemi 267.7 milyon TL zarar ile kapatılmıştır” diye açıkladı. Çaykur’un büyük umutlarla yarattığı ve “Naciye Teyze” olarak hafızalarda yer edinen Konyalı Naciye Acaroğlu’nun reklamlarında oynadığı soğuk çay Didi de kurumu zarardan kurtarmaya yetmedi.

110.6 MİLYON LİRA FAİZ ÖDEMİŞ


Sayıştay’ın Çaykur Raporu’nda ise, kuruluşun 2016 yılı faaliyet dönemini 82.1 milyon TL kârla kapatmış olmasına rağmen 309.2 milyon TL tutarındaki birikmiş geçmiş yıllar zararları nedeniyle yeterli bir öz kaynak seviyesine ulaşamadığı vurgulandı. Bu nedenle finansman ihtiyacının önceki yıllarda olduğu gibi yıl içinde sermaye artışı şeklinde Hazine’den alınan 252.6 milyon TL ve yine aynı dönemde, yaş çay yaprağı alım bedellerinin ödenmesi amacıyla bankalardan alınan spot krediler ile karşıladığı ve 110.6 milyon TL faiz ödendiği belirtildi. Sayıştay raporunda “Kuruluşun kârlı ve verimli bir yapıya kavuşması için, sorunların bir bütün halinde ele alınarak; satışların artırılması ve stok yükünün azaltılması, yaş çay yaprağı maliyetlerinin düşürülmesi, pazarlama ve satış maliyetlerinin gözden geçirilmesi, ayrıca nakit ve fon akışına önem verilerek finansman ihtiyacının azaltılması için çaba gösterilmesi gerekmektedir” sözlerine yer verildi.

DİDİ’YE SAHİP ÇIKIN


Sayıştay ayrıca, büyük umutlarla yaratılan soğuk çay “Didi” markasının da farklı bir firma yerine doğrudan Çaykur tarafından değerlendirilmesi gerektiğini vurguladı.