Reuters’ta yer alan habere göre bu firmaların gelir kaybı 2020’de yüzde 75’i bulacak. Bunun anlamı, 2019’da 80 milyar dolar (548 milyar TL) kazanan uçak endüstrisi, bu yıl 60 milyar dolar (412 milyar TL) kayıp yaşayacak.

DÜNYADAKİ UÇAK FİLOSUNUN YÜZDE 65’İ YERDE


Bu kayıp, motor üreticileri General Electric ve Rolls-Royce’tan uçak sistemlerine bakan Honeywell ve Raytheon Technologies’e kadar sayısız şirketin bütçelerine yansıyacak. Örneğin, bir uçağın senelik bakım maliyeti yaklaşık 3 milyon dolar (20.5 milyon TL). Ancak dünyadaki uçak filosunun yüzde 65’i son aylarda hiç havalanmadığı için, bakım ve yedek parça şirketleri bu gelirden mahrum kaldı.

[old_news_related_template title="ABD'li muhabir corona salgınında uçak yolculuğunu anlattı: Hayatımın en güzel tecrübesiydi" desc="Pandemi sürecinde yolculuk yapma fikri hastalık bulaşması açısından kulağa korkutucu gelse de, bunun sanıldığı kadar endişe verici olmadığını New York Post muhabiri Melkorka Licea gözler önüne serdi. Licea, New York-Seattle arası uçak yolcuğunda başından geçenleri adım adım anlattı." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2020/05/28/iecrop/melkorka-licea-ucus-melkorka-licea_16_9_1590649023.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2020/dunya/abdli-muhabir-corona-salgininda-ucak-yolculugunu-anlatti-hayatimin-en-guzel-tecrubesiydi-5840830/"]

UÇAK ÜRETİMİ YÜZDE 50 DÜŞEBİLİR


Havacılık sektöründe danışmanlık yapan AeroDynamic’in genel müdürü Kevin Michaels, “Ticari uçak motorlarının bakım ve onarım talebinde bu yıl en az yüzde 60’lık azalma olacak. Ayrıca üretimin de yüzde 40 ila 50 oranında düşmesini bekliyoruz. Birkaç yıl boyunca ihtiyaç duyulandan fazla uçak olacak. Bu nedenle bazılarının emekliye ayrılması gerekebilir” ifadelerini kullandı.

Yeni uçak alımına olan ilginin azalması, önümüzdeki senelerde de bakım ve onarıma olan talebin düşük olacağının işareti. Birçok şirket, zaten binlerce çalışanını işten çıkarttı ya da bu yönde planlamalar yaptı. Uzmanlara göre sektörün yaşadığı kriz, tahmin edilenden de derin oldu. Uçak yedek parça ve bakım sektöründe 2019 yılındaki seviyenin ancak 2023 senesinden itibaren yakalanacağı öngörülüyor.

[old_news_related_template title="Corona uçakta işte böyle yayılıyor: Tek bir kişi yetiyor!" desc="ABD'nin Purdue Üniversitesi uzmanları, corona virüsünün uçak kabini içinde nasıl hızla yayıldığını bir simülasyonla ortaya koydu." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2020/04/30/iecrop/ucak-yayilma-universite_16_9_1588252759.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2020/dunya/corona-ucakta-iste-boyle-yayiliyor-tek-bir-kisi-yetiyor-5784953/"]

2019’DA 27 BİN UÇAK, 2021’DE 20 BİN UÇAK!


Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği’nin geçen haftaki raporunda, tarihteki en kötü seneyi yaşayan hava yolu şirketlerinin 2020’de gelirlerinin yarı yarıya azalarak 419 milyar dolar (2 trilyon 900 milyar TL) olarak gerçekleşeceğini ve toplam zararın 84 milyar dolar (576 milyar TL) olacağını açıklamıştı.

2019’da dünya çapında 27 bin uçak aktif olarak göklerdeydi. Tahminlere göre, corona virüsü salgınının etkisini kaybetmesinin beklendiği 2021’de bu sayı 20 bin olacak.

[old_news_related_template title="Coronada alışılmadık trafik! İsviçre’den Ürdün'e onlarca uçak gidiyor" desc="Zürih'ten Ürdün‘ün başkenti Amman’a hava köprüsü kuruldu. İsviçre Hava Yolları Swiss, 'Oradaki hava kuru ve nemsiz' diyerek, Corona nedeniyle kullanamadığı uçaklarını Amman Havaalanı’na gönderiyor. Şu ana kadar onlarca uçak gitti. ABD’nin çöllerindeki uçak park yerlerine de büyük rağbet var. Çünkü, Avrupa'nın nemli ve yağmurlu havası, park halindeki uçaklara büyük zarar veriyor." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2020/05/03/iecrop/lufthansa-880_16_9_1588516432.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2020/dunya/coronada-alisilmadik-trafik-isvicreden-lubnana-onlarca-ucak-gidiyor-5790638/"]