Otomobillerden kaynaklanan emisyonların azaltılması amacıyla bisikletli ulaşımın yaygınlaştırılması hedefiyle kapsamlı düzenlemeler getirildi. Buna göre iki tekerli hayata getirilen yenilikler şöyle:
- Karayolları Genel Müdürlüğü, güvenliğinin ve teknik koşulların sağlandığı yerlerde, banketleri bisiklet şeridi olarak işaretleyerek bisiklet ve e-scooter kullanımına uygun hale getirecek.
- Karayollarında bisiklet yol ve şeritlerinde 15 yaşını bitirmiş olanlar elektrikli bisiklet ve e-scooter kullanabilecek.
- Sürücüler, sağa ve sola dönüşlerde, bisiklet yolundaki ve şeridindeki bisiklet ve e-scooter kullananlara ilk geçiş hakkını vermek zorunda olacak.
- Ayrı bisiklet yolu veya şeridi varsa e-scooter'lar taşıt yolunda, motorlu bisikletler ise bisiklet yolunda sürülemeyecek.
- İki elle sürülmesi zorunlu olacak e-scooter'larda sırtta taşınabilen kişisel eşya dışında yük ve yolcu taşınamayacak.
- E-scooter'lar, otoyol, şehirlerarası karayolları ve azami hız sınırı saatte 50 kilometre üzerinde olan kara yollarında kullanılamayacak.
- Yayalar bisiklet trafiğine engel olmamak şartıyla veya yaya yolu bulunmayan yerlerde bisiklet şeridini kullanabilecek.
HER SCOOTER’A 16 KURUŞ PARK ÜCRETİ
- Belediyeler bir e-scooter'dan günlük 16 kuruş işgal harcı alacak.
- Büyükşehir belediyelerine bisiklet ve e-scooter'ların yol, şerit, park ve şarj istasyonlarını yapma görevi verilecek.
- İlçe belediyeleri ise bölge otoparkı, kapalı ve açık otoparklar yapma, işletme ve bunlara ruhsat verme görevine sahip olacak.
- Bölge otoparkı yapma yetkisi ilçe belediyelerine verildiğinden, imar mevzuatı uyarınca gelirlerin büyükşehir belediyesine aktarılması uygulaması sona erdi.