Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Üsküdar Beylerbeyi'nde bulunan Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü personeliyle bir araya geldiği iftarda konuştu.

KANAL İSTANBUL AÇIKLAMASI

Karaismailoğlu, şöyle konuştu:

* Kanal İstanbul projesi sadece bizim değil, bölgemizin, dünya deniz ticareti sisteminin Karadeniz ve Akdeniz havzasının prestij projesidir.

* Kanal İstanbul dünyada ve ülkemizde yaşanan teknolojik ve ekonomik gelişmeler, değişen iktisadi yönelimler ve ülkemizin ulaştırma altyapıları konusundaki artan ihtiyaçları doğrultusunda ortaya çıkan vizyon bir projedir.

* Türkiye'nin en büyük kılavuzluk teşkilatına sahip olan Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğümüz görev alanlarında sadece 2021 yılında, 25 ayrı gemi ve buralardaki 667 kişiyi kurtarmıştır.

* İstanbul Boğazı'ndaki yoğun trafik ve riskleri azaltmak için römorkluk refakat hizmeti uzunluk limitini 200 metreden 175 metreye indirdik.

* 15 Mayıs 2022'den itibaren 175 metre olan gemileri de römorklük hizmeti vereceğiz. Geçen yıl İstanbul Boğazı'ndan 465 milyon 337 bin ton yük geçti.

* Çanakkale Boğazı'ndan 604 milyon 47 bin ton yük geçti. Mavi vatanımızın trafik hizmetlerini yerli ve milli sistemlerle gözleyip koruma yolunda önemli mesafeler kat ettik.

* Türk boğazları gemi trafik sistemi projesini mayıs ayında tamamlıyoruz. Projede gemi trafik hizmeti yazılımı Türk mühendisleri tarafından geliştirilmiştir.

* Bakanlığımız ile birlikte Kıyı Emniyeti tarafından Türkiye'nin dört bir yanındaki 41'i tarihi olan tam 490 Deniz Feneri'nin restorasyon, bakım ve onarımlarını yaparak yeniliyoruz.

* 2020'de 5'i tarihi nitelikte olmak üzere 94 ayrı fenerin güçlendirme ve restorasyonlarına başladık. Çalışmalar yoğun bir şekilde devam ediyor. Ülkemizin kara, hava, demir ve deniz yollarına hizmet etmeye devam edeceğiz.

* Bizim hizmet yoğunluğumuz yedi yirmi dördün de sınırlarını aşıyor. Bu duygularla boğazlarımız ve kara sularımızdaki çalışmalarınızda başarılarınızın devamını diliyorum. Gözünüz keskin, bakışlarınız zinde ve güçlü olsun. (DHA)