İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu, TBMM CHP Grup Başkan Vekili ve İstanbul Milletvekili Engin Altay, İYİ Parti Grup Başkanvekili Müsavat Dervişoğlu, CHP İstanbul İl Başkanı Canan Kaftancıoğlu ve İYİ Parti İstanbul İl Başkanı Buğra Kavuncu'nun katılımlarıyla, Kabataş-Mecidiyeköy metro hattında incelemelerde bulundu.

İBB Genel Sekreter Yardımcısı Pelin Alpkökin'den çalışmalarla ilgili bilgi alan heyet, hattın Kabataş-Mecidiyeköy arasındaki son raylarının kaynatma işlemini, Fulya İstasyonu'nda gerçekleştirdi.



"KAZIDA İNCE BİR ÇALIŞMA YÜRÜTÜLDÜ"

Kaynak töreninden önce basın mensuplarına açıklamalarda bulunan İmamoğlu, Beşiktaş-Kabataş metro hattındaki tarihi kazı çalışması nedeniyle sürecin uzadığına değindi. Burada ince bir çalışma yürütüldüğünü kaydeden İmamoğlu, "Hem ülkemizin ekonomik zorlukları, hem de dünyanın şu an yaşadığı sürece rağmen bu işleri sürdürmek ve sonuca vardırmak bizim için çok önemli.

Bu hususta ortaya çıkan manzarada kesintiye uğramaksızın en hızlı en acil, hangi hatlar varsa özellikle onlara yoğunlaşmaktayız. Bugün Mecidiyeköy-Fulya-Yıldız ve Beşiktaş-Kabataş üzerinden devam eden hattımızdayız. Bu hat üzerinde birkaç önemli unsur var. Beşiktaş'taki tarihi kazı.



Ne yazık ki bunun zamanı belirlenemiyor. Yani çok ince bir iş gerçekten, çok önemli tarihi kalıntılara orada ulaşıldı. Ve o ince çalışma yoğun bir biçimde devam ediyor. Kabataş'ta da kazı çalışması var. Oradaki daha hafif bir süreç yani kalıntıları Beşiktaş'taki gibi aynı tarihi geçmişe sahip değil. Buradaki kazıların 4-5 ay içerisinde biteceği değerlendiriliyor.

Fulya-Yıldız hattını biz bu yıl sonuna yetiştirip bu hatları bağlantı şekliyle Mecidiyeköy'e gidiş geliş yapacak biçimde, Mahmutbey'den gelecek vatandaşımızı hem Fulya'ya hem Yıldız'a 7-8 dakikada ulaştırmış olacağız. Beşiktaş'taki kazının belirsiz olması oradaki istasyonumuzun ne zaman açılacağını şimdi belirleyemiyoruz. Ama Kabataş'la ilgili daha hızlı hareket edeceğiz. Fulya-Yıldız'ı bu yılın sonunda, Kabataş'ı da 2024'e hazırlamak istiyoruz" dedi.

Rayların birbirine bağlanması için ilk kaynağı yapan İmamoğlu daha sonra metro hattında görevli personelle hatıra fotoğrafı çektirdi. Çalışmaları yerinde inceleyen İmamoğlu daha sonra metro inşaatından ayrıldı. (DHA)

[old_news_related_template title="İmamoğlu'ndan 'Kanal İstanbul' uyarısı: Bu büyük bir tehdit" desc="İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, kenti bekleyen en büyük sorunlardan birinin “Kanal İstanbul” olduğuna dikkat çekerek “Ulaşım akslarına yüzde 20 artı yük getirecek. Su ihtiyacından, kanalizasyon ihtiyacına kadar 2-2,5 milyonluk bir kent... Ki hiçbir zaman bu tür tasarımlar, çizildiği hatta kalmaz. O bir virüs gibi devam eder. Çatalca’nın güzel ormanlarına doğru girer” dedi." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2022/03/03/iecrop/83879ccc-47d6-4c86-b62b-d0379f565a86_16_9_1646302310.jpeg" link="https://www.sozcu.com.tr/2022/gundem/imamoglundan-kanal-istanbul-uyarisi-bu-buyuk-bir-tehdit-6986524/"]


[old_news_related_template title="Mersin metrosuna Cumhur İttifakı engeli: 2,4 milyar TL’lik borçlanma yetki talebi reddedildi" desc="Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer’in metro projesi bedeli 2 milyar 489 milyon 543 bin liralık borçlanma yetkisi talebi Cumhur İttifakı’na mensup meclis üyeleri tarafından reddedildi. Borçlanma yetkisi alınması durumunda dahi sürecin oldukça uzun olduğunu anlatan Başkan Seçer, “Yani bugün bu yetkiyi alsam dahi en iyi ihtimal gelecek sene bu zamanlar 2 milyar 400 milyon liradan para kullanmaya başlayabilirim” diye konuştu." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2022/02/14/iecrop/ali-ekber-sen-1_16_9_1644866177.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2022/gundem/mersin-metrosuna-cumhur-ittifaki-engeli-24-milyar-tllik-borclanma-yetki-talebi-reddedildi-6952890/"]