4.2 TRİLYONLUK PAZAR
Dünyanın önde gelen tüketici elektroniği fuarı olan ve Berlin’de düzenlenen IFA’da konuşan Can Dinçer, 140 ülkede satış yaptıklarını, 35 ülkede kendi satış ve pazarlama birimlerini oluşturduklarını dile getirdi. Avrupa’da ve dünyada etkin olan Beko olarak yeni bir stratejik adım attıklarını açıklayan Dinçer, sağlık ürünleri ve sağlık sektörünün oluşturduğu 4.2 trilyon dolarlık pazara, pişirme ve saklama ürünleri ile odaklanacaklarına dikkat çekti. Dinçer bu alana yönelik ürünleri fuarda yapılacak lansmanın ardından Türkiye ve dünya pazarlarına sunacaklarını anlattı.
TASARRUF DÖNEMİ
Yeni stratejilerine ilişkin bilgi veren Arçelik Üretim ve Teknolojiden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Oğuzhan Öztürk ise yeni teknolojiler geliştirmek için Ar-Ge’ye sürekli yatırım yaptıklarını ve Avrupa Komisyonu’nun Horizon 2020 programından 34 milyon TL fon almaya hak kazandıklarını söyledi. Sağlıklı yaşamı destekleyen ürünlerle pazarda yeni bir alan açtıklarını kaydeden Öztürk, “İnovatif bir aydınlatma teknolojisi olan HarvestFresh teknolojisi, sebze ve meyvelerin tazeliğini ve içerdiği vitaminleri toplandığı ilk günkü gibi saklıyor” dedi.
Kapılarını yapay zekaya açtı
Tüketici elektroniği sektörünün 1923 tarihinden bu yana buluşma noktası olan ve Almanya’nın Berlin şehrinde düzenlen Avrupa’nın en büyük tüketici elektroniği fuarı IFA 2019, dün kapılarını açtı. Yapay zekâ, sesli komut ve 5G’den ev aletlerine kadar geniş bir segmentte ürünlerin sergilendiği fuara bin 939 firma ile binlerce ziyaretçinin katılması bekleniyor. Bu yıl 59’uncusu düzenlenen IFA 2019, 6-11 Eylül’de ziyaretçilerini ağırlarken, yapay zeka, akıllı evler, sesli komut ve 5G cihazların ilgi görmesi bekleniyor. Geçen yılki fuara bin 814 firma ve 244 bin ziyaretçi katılmıştı.