Bir üz. Bir sevindir. Serseme döner millet. Köprü yap sevindir. Köprüden geçmiyor diye cezalandır. Ulaştırma Bakanı cezayı dayadı. Ağır tonajlı araçlar yeni açılan Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden değil Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nden geçmeye kalkarlarsa 10 misli ceza ödeyecekler.
10 misli yetmeyecek.
Üstüne trafik cezası.
Yandı, yıkıldı şoförler.
Oysa ne kadar sevinmiş, mutlu olmuşlardı. Gurur abidesi. Dünyanın yirminci harikası. Türkiye’nin en değerli gerdanlığı. Köprüyü diktik. Kamyonlar molasız geçecek. TIR’lar bekleme yapmayacak. Bu cümlelerle kendi kendini övüp göklerde gezintiye çıkılmıştı. Övgü aylarca sürdü. Köprünün açılış günü Cumhurbaşkanı, “siz ki tankların önüne durmuş eli öpülesi bir milletsiniz, köprülerin en iyisine layıksınız” cümlesiyle halkı yağa yağdanlığa boğdu.
Şimdi Bakan Bey!
Basıyor ceza sopasını.
Köprünün en iyisine layık olacakken, cezanın en büyüğü ile yerin dibine batırılıyor insanlar. Şoför de insan. Şoförün istediği köprüden geçme özgürlüğünü elinden alıp, aşağılayacaksanız, altından köprüler yapsanız ne yazar.

*  *  *

Ağır araç şoförü niçin yeni yapılan ve açılırken göklere çıkarılan Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden geçmiyor da, 92 TL trafik cezasını bile göze alıp, eskiden yapılmış Fatih Köprüsü’nden geçiyor.
Ortada hesap açık.
Yavuz Köprüsü geçiş:
Ağır araç: 164 TL
(mecburi paralı yol dahil)
Fatih Köprüsü geçiş:
Ağır araç: 40 TL.
Gördünüz mü?
Yenilen kazığı!
İkisi de köprü. İkisi de Boğaz’ın üzerinde. İkisinin de uzunluğu aşağı yukarı aynı. Niçin arada bu kadar fark? Çünkü Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve otoyolları dünyanın en pahalı maliyetiyle yaptırıldı. Dünyanın en kazık köprüsü oldu.
Kıyaslamayı vereyim:
Fatih Sultan Köprüsü:
Maliyeti: 125 milyon dolar.
Toplam uzunluğu:
1560 metre.
3 şerit gidiş.
3 şerit geliş.
Toplam: 6 şerit.
Yavuz Sultan Köprüsü:
Maliyet: 3 milyar dolar.
Toplam uzunluğu:
2164 metre.
4 şerit gidiş.
4 şerit geliş.
2 şerit demiryolu.
Toplam 10 şerit.
Aynı kıyaslamayla gittiğimizde; Tayyip Erdoğan döneminde yaptırılan Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Turgut Özal döneminde yapılan Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nden kule yüksekliği olarak 2 kat, toplam uzunluk olarak 1.3 kat, genişlik olarak; biri 6 şeritli, diğeri 10 şeritli yani 1.6 kat büyük fakat fiyat olarak 25 kat fazla.
1 değil.
2 değil.
3 değil.
Boru değil.
25 kat.
Tayyip Erdoğan döneminde 1 Boğaz geçiş köprüsüne harcanan parayla Turgut Özal döneminde 25 Boğaziçi köprüsü yapabilir durumda.

*  *  *

Yabancı bankalardan dış borç bulsunlar diye Türk müteahhitlik şirketlerine “geçiş garantisi ve fiyat garantisi verilerek” köprüyü Japon şirketlere, otoyolları İtalyan şirketlere yaptırınca dünyanın en kazık köprüsü oldu.
Şoför geçmek istemiyor.
Basıyorlar cezayı!
Gerçekten gurur abidesi!

SÖYLEŞİ

Sesimizi duyurun!

“Bildiğiniz gibi İpek Medya Grubu şirketleri yönetimi kayyuma geçti. Ben ve idari yönetimde görev yapan toplam 21 personel haklarımızda gerekli araştırma yapılıp, hiçbir yapı ile ilişkimizin olmadığı ispatlanarak görevlerimize devam ettik. 668. KHK ile maaşlarımız ve tazminatlarımız ödenmeden görevlerimize son verildi. Ailelerimiz perişan durumda. Emeklerimiz, tecrübelerimiz, onurumuz, profesyonel hayatlarımız hiç bir suçumuz olmadığı halde hiç ediliyor. Bazı arkadaşlar içine girdiği çıkmaz yüzünden intihar bile etmeyi düşünüyor. Kimseye sesimizi duyuramıyoruz ve her geçen gün maddi anlamda çöküyoruz. Sesimizi duyurun. İsmail Hakkı Ermiş”