Leeds Beckett Üniversitesi ve Missouri Üniversitesi'nden akademisyenlerin ortak araştırmasıyla ortaya çıkan araştırma, orta öğretim okullarında din eğitimi için harcanan zaman ile genel performans arasında "güçlü" bir negatif korelasyon olduğunu ortaya koydu.

Bir akademik yayın olan Intelligence'da yayımlanan araştırmadaki bulgulara göre, 82 ülke "dindarlık" skoru ile 0'dan 10'a kadar puanlandı ve ülkelerin son 10 yıldaki akademik performansı için de veritabanları incelendi. Profesör Stoet ve Dr. David Geary, Uluslararası Öğrenci Değerlendirmesi (PISA) ve Eğilimler Uluslararası Matematik ve Bilim Çalışması (TIMSS) programındaki verileri, eğitim performans puanlarını değerlendirmek için birleştirdi. İkili daha sonra Dünya Değerleri Anketi ve Avrupa Sosyal Araştırması'nı kullanarak dindarlığı ölçtü.

[old_news_related_template title="Helsinki Üniversitesi araştırması: Dindar insanlar, dünyayı anlamada daha zayıf kalıyor" desc="Helsinki Üniversitesi'nde yapılan yeni çalışma dindar insanların, dünyayı kavramak konusunda daha zayıf kaldıklarını öne sürdü." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2016/10/dinler-logo.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2016/dunya/helsinki-universitesi-arastirmasi-dindar-insanlar-dunyayi-anlamada-daha-zayif-kaliyor-1468713/"]

Sıralamada Çek Cumhuriyeti, Japonya, Estonya, İsveç ve Norveç'i okul içi dindarlık açısından "en laik ülke" olarak belirledi. İngiltere 14. sırada yer aldı. Ürdün, Yemen, Mısır, Endonezya ve Katar ise en dindar ülkeler olarak bulundu.

Bulgular, evrim ile geleneksel inançlar arasındaki uyuşmazlık nedeniyle yüksek dindarlık puanı bulunan ülkelerdeki öğrencilerin bilim sonuçlarında düşük puan alabileceğini ortaya koydu. Profesör Stoet, Suudi Arabistan'ı dindarkta 72. sırada olmasıyla 2004'te -1.8 olan Matematik skorunu duruma uygun bir örnek olarak nitelendiriyor. Körfez krallığı, herhangi bir iç çatışma ile mücadele etmemesine ve ücretsiz eğitime sahip olmasına rağmen, her hafta saatlerce din temelli eğitime ayırıyor.

dindarlik_

Anketlerde, öğrencilere doğrudan doğruya dine ilişkin bir soru sorulmadı ve bu nedenle Prof Stoet doğrudan bir nedeni ve sonucun ortaya çıkmadığını vurguluyor. Okulların hala öğretilmesi gereken dinlere ve kutsal hikayelerde liyakate ihtiyaç duyduğuna, ancak o zaman inancın nasıl kullanılacağı konusunda öğretime ayrılmamasının gerektiğine inandığını söyledi.

[old_news_related_template title="Prof. Dr. Zafer Toprak: Atatürk, evrim kuramını savunan H.G. Wells'in 'Dünya Tarihi' kitabını Türkçe'ye çevirtmişti!" desc="Numan Kurtulmuş'un 'Evrim teorisi çürümüştür' sözü üzerine Prof. Dr. Zafer Toprak'tan Atatürk’ün bu konuya bakış açısını ve konuyla ilgili çalışmalarını sorduk. " image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2017/02/zafer-toprak-dogan-yayincilik.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2017/egitim/prof-dr-zafer-toprak-ataturk-evrim-kuramini-savunan-h-g-wellsin-dunya-tarihi-kitabini-turkceye-cevirtmisti-1670353/"]

Kendini ateist olarak tanımlayan Stoet, "Kişisel olarak, okulların seküler olması gerektiğini düşünüyorum. Din ile eğitim arasında bir bağlantı olduğunu görüyoruz ve eğitim sisteminde bilim ve matematik üzerine yoğunlaşmak için zaman yaratılmasının bir yararı olacağını düşünüyorum. Okullar dinler hakkında bilgi vermeli ama inanca dayalı konularını öğretmemesi gerektiğini düşünüyorum. " diyor.

Araştırmada ayrıca kadınların erkeklerden daha dindar olduğu tespit edildi.

[old_news_related_template title="Prof. Dr. Celal Şengör Sözcü'ye konuştu: Evrim teorisine çürümüş demek cehaletin daniskasıdır" desc="MEB'in hazırladığı yeni müfredatta evrim teorisine yer verilmemesini savunan Başbakan Yardımcısı Numan Kurtulmuş'a bir tepki de uluslararası bilim camiasında sözü geçen akademisyenlerimizden Prof. Dr. Celal Şengör'den geldi." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2017/01/celal-sengor.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2017/egitim/prof-dr-celal-sengor-sozcuye-konustu-evrim-teorisine-curumus-demek-cehaletin-daniskasidir-1650887/"]

Profesör Stoet, "İnanç eğitiminin toplulukların ayrımcılığa yol açtığı zaten bilinse de, dindarlığın aslında daha düşük performansla doğrudan ilişkili olduğu açıktır. Kesin mekanizmaların daha fazla incelenmesi gerekmesine rağmen, politika yapıcılar için tavsiyem, eğitim ve dini ayrı tutmak ve eğitime ve eğitim politikasına laik bir yaklaşım getirmeleridir." diyor.

Çeviri: Reha BAŞOĞUL

[old_news_related_template title="Evrimsel Psikolog Baumard: Elitler, yoksulları kontrol altında tutmak için ahlakçı dinleri teşvik ettiler" desc="Dinlerin nasıl ortaya çıktığına dair son araştırmalar, büyük kitleleri peşinden sürükleyen ana dinlerin yok olabileceğini belirtiyor." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2016/05/anlas.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2016/dunya/evrimsel-psikolog-baumard-elitler-yoksullari-kontrol-altinda-tutmak-icin-ahlakci-dinleri-tesvik-ettiler-1224427/"]