Reklamsız Sözcü

Evrimde şaşırtıcı gelişme: 100 milyon yıllık kehribarda kuyruklu örümcek keşfedildi

Myanmar'dan 100 milyon yıllık bir kehribar (amberde) korunmuş sarı renk kuyruğa sahip örümcek benzeri bir yaratık keşfedildi.

android-time 14:46 7 Şubat 2018

Modern örümcek ve akreplerin bir akrabası olan alüvit türünün, ipekleri döndürmek için kullanılan uzantılar olan dişler ve ağızlar da dahil olmak üzere modern örümceklerle birçok benzerliği bulunuyor.

Olağan dışı bir şekilde, bu 100 milyon yıllık yaratıkta, arkadaki ucunda bir kamuflaj olarak bilinen uzun, kuyruk benzeri bir yapı da bulunuyor.

Independent’ta yer alan habere göre Kansas Üniversitesi’nden bir paleontolog olan ve canlıyı tanımlayan araştırmanın yazarlarından biri olan Dr. Paul Selden, “Her çeşit kuyruk şeklindeki uzantının bir anten görevi görmeye de eğilimlidir.” diyor: Bu çevreyi algılamak için kullanır. Uzun kuyruğa sahip hayvanlar bunu duyusal amaçlar için kullanırlar.

İLGİLİ HABERYılanların neden uzun gövdeli olduğu keşfedildi!Yılanların neden uzun gövdeli olduğu keşfedildi!

Nature Ecology and Evolution adlı bilimsel dergide açıklanan ve alüvit türünün evrim tarihini değiştirecek keşif, Yunan mitolojisindeki farklı hayvanların vücudu bölümlerinden oluşan, bir başı aslan bir başı keçi, gövdesi aslan ve kuyruğu yılan olan tasvir edilen Kimera (Chimera) adlı bir canavardan esinlenerek Chimerarachne olarak adlandırıldı.

orumcekkesfi1

Geçmişte, örümceğin iplik üreten organı eksikken, kuyruğu bulunuyordu, modern örümceklerde ise iplik üreten organları muazzam iken, kuyrukları bulunmuyor.

“Bu nedenle yeni olan keşif gerçekten ilginç!” diyor Dr Selden: Ara form gibi görünüyor. Yaptığımız analizde, iplik üretme organı gelişmemiş kuyruğu kaybetmiş modern örümcek arasında bir tür ortaya çıktı. Kehribarda sıkışmış halde bulunan örümcek, bir kabuğun altında ya da bir ağacın dibindeki yosunların altında yaşamış olabilir.

Ağ dokuma becerileri gelince, kuyruk işlevi muhtemelen modern örümceklere kıyasla sönümlendi..Örgü dokuma yerine, Chimerarachne ipliğini yer altındaki oyukların inşası ya da yumurtalarını sarmak gibi çeşitli başka amaçlarla kullanmış olabilir.

Yaratık, mükemmel korunmuş şekilde mantar ve dinozor kanıyla dolu keneler gibi birçok heyecan verici buluşun yeri olan Myanmar’ın kehribar yataklarındaki en yeni bulgu özelliğini taşıyor.

Çeviri: Reha BAŞOĞUL

İLGİLİ HABERİnsan-goril ayrımı 10 milyon yıl önceye dayanıyorİnsan-goril ayrımı 10 milyon yıl önceye dayanıyorİLGİLİ HABERHayvan evriminde tektonik plakaların, sıra dağların ve iklim değişikliğinin etkisi olduğu doğrulandıHayvan evriminde tektonik plakaların, sıra dağların ve iklim değişikliğinin etkisi olduğu doğrulandıİLGİLİ HABEREvrimde yeni araştırma: Primat beyinleri nasıl bu kadar büyüdü?Evrimde yeni araştırma: Primat beyinleri nasıl bu kadar büyüdü?

Merakla beklenen Yılmaz Özdil'in son kitabı "Mustafa Kemal" Plus abonelerine hediye.

Son güncelleme: android-time 15:0507.02.2018