Wepublic’e gittiğinizde hiçbir şey almasanız bile 14 metre boyundaki dev kaydırağı ‘wuhuu’dan mutlaka kayın. Zürafa Zuzu’yla yan yana gelin. Biz de oyun bahçesine geçmeden önce konuşuyoruz mağaza direktörü Barış Akyürek’le... Mağaza müdürü Barış Akyürek Wepublic’e dair merak ettiklerimizi anlattı. - Mağazacılık anlayışınızın temeli neye dayanıyor? Mağazamızın kapısından giren herkes mutlu olsun, günün trendlerinden haberdar olsun istiyoruz. İçinde Türkiye’yi ilk kez buluşturduğumuz 100 yeni marka olmak üzere toplam 500’ü aşkın markaya ev sahipliği yapmamız da bizim için büyük bir gurur. - Klasik mağazacılık anlayışı bakımından hangi unsurlardan kurtulmanın zamanı geldi? Dünyanın en iyi markalarının yanı sıra özgürlük, samimiyet ve yaratıcılık gibi kavramlara da ev sahipliği yapmayı hedefliyoruz. - Alışverişi nasıl daha eğlenceli hale getiriyorsunuz? ‘Wuhuu’ adını taşıyan kaydırakla en üstteki kadın katından en alttaki erkek katına inilebiliyor. Kolonlar arasından akıcı bir geçiş sağlayan neon ışıklı arklar, gün ışığını mağazanın renkleriyle içeri yansıtan ‘skylight’ tavan, kahve dükkanı, çikolata barı, çay kiosku, kitap okuma ve dinleme alanı, çalışma bölümü, su barı ve sürekli yenilenen pop up mekanlarla alışveriş anlamında başka bir boyuta geçtik. 1 Mağazanın farklı zevklere hitap eden tasarımında; alanlarında güncel, genç, modern projelere imza atmış olan Universal Design Studio, HMKM ve Gökhan Avcıoğlu’nun imzası var. - Mağazada ilk olarak bakılması gereken detaylar hangileri? Çok sesli ve renkli bir dünyayı yansıtmak için üç farklı mimar grubuyla çalıştık. İstanbul’un tarihsel şehir yapısı ve dokusundan ilham alan erkek katından, bir sanatçının sergi alanını yansıtan kadın giyim katına, Londra metrosundan esinlenerek tasarlanan müşteri hizmetlerine, “We Help” (Yardım Ediyoruz) alanından bir İngiliz kütüphanesi stilinde tasarlanan parfüm bölümüne kadar pek çok sıra dışı detay var.