Maviyi seviyor her tonunu yaşıyorum
Objelere uyguladığı desenlerle kendi markasını yaratan Mavi Kazado, dövme sevip yaptırmaya korkanlar için yaptığı tasarımlarla dünyada bir ilke imza attı. Mavi Kazado’nun ‘giyilebilir dövme’leri Türkiye’den sonra yurtdışındaki seçkin mağazalarda da dövme tutkunlarının beğenisine sunuldu.
Röportaj: Nil Soysal
- Bize kendini tanıtır mısın?
28 yaşındayım. Markamı 1.5 yıl önce yarattım. Grafik sanatlar mezunuyum. İki yıl da renk ve stil danışmanlığı eğitimi aldım. Yurtiçi ve yurtdışında pek çok bienal ve workshop’a katıldım.
Gravür ve baskı üzerine yine hem Türkiye’de hem de yurtdışında sergiler açtım. Daha sonra bunların hepsini birleştirebileceğim bir fon olsun istedim ve markamı yarattım.
- Önce bir marka yaratıp sonra işe başlamak büyük cesaret… Bu konuda ne söyleyeceksin?
Ben hayatta cesur olmayı seçtim çünkü kazanmanın ve kaybetmenin insanın kendi elinde olduğuna inanıyorum. Şu ana kadar çalışmalarım konusunda hep çok olumlu tepkiler aldım.
Yaptığım her desen tek; ikincisi yok. İnsanlar bunu duyunca çok şaşırıyorlar. Hatta tek olduğunu öğrenince kullanmak yerine o objeyi çerçeveletip duvarına asanlar bile var. Çünkü tasarımlarım gerçekten sanat değeri taşıyor…
- Çalışmaların ‘objelere dövme’ olarak tanımlanabilir mi?
Dövme sanatçıları insan vücuduna yani canlı deriye desenler uyguluyor, ben ise objelere… Ben sadece iğne yerine fırça kullanıyorum. Vücudunuza yaptıracağınız dövmeyi bir katalogdan seçip uygulatıyorsunuz.
Aynı motifi bir başkası da beğenip yaptırabiliyor. Ama benim desenlerimin ikincisi olmuyor çünkü her bir obje için yepyeni bir motif çıkarıyorum. Baskı yok, çoğaltma yok. Detaylı bir sunum eşliğinde kendi tasarımınıza sahip oluyorsunuz.
- Senin dövmen var mı?
Ruh halim çok değişken olduğu için dövme yaptırmaktan korkuyorum. Eğer bir gün bıkarsam sildirmek çok büyük dert çünkü.
Mavi Kazado, büyük düşünüp iş hayatına başarılı bir başlangıç yapmış olan genç bir tasarımcı. “Niye büyük düşünmüş?” deniyor. Çünkü son yılların yükselen trendi olmasına rağmen, sıkılınca sildirme derdi yüzünden dövme yaptırmaya korkanlar için ‘giyilebilir’ olanlarını tasarlamış.
“Nasıl başarılı bir başlangıç?” derseniz, tasarımları için ilk önce kendi adını verdiği markasını yaratmış. Her tasarımının biricik olması ise onu özgün kılıyor...