Öte yandan ABD'nin saygın gazetelerinden New York Times'a konuşan yetkililer, Lion Air'ın JT 610 sefer sayılı uçuşunda kazaya sebebiyet veren sorun hakkında açıklamalarda bulundu. Endonezya sivil havacılık uzmanı Gerry Soejatman, "Uçağın hareketine bakarsak sorunun pitot tüpüyle ilgili olduğu görülüyor. Bundan şüpheleniyorum" dedi. Mürettebatla birlikte 228 kişiyi taşıyan uçak düşmeden önce bir alçalıp bir yükselmiş ve ani hız değişikliği yapmıştı.
Uçağın kokpitine uçuşla ilgili verileri aktaran pitot tüpü, irtifa, yön ve hız ile ilgili detayları veriyor ve pilotları bilgilendiriyor. 25 santimetre uzunluğunda ve 1 santimetre genişliğinde olan bu parçada oluşan bir hasar, pilotlara hız, irtifa ve yön konusunda yanlış bilgi verebilir.
CESETLERE ULAŞILAMADI
Kazada hayatını kaybeden yolcuların cesetlerine ulaşma çalışmaları da tüm hızıyla devam ediyor. Şu ana kadar sadece bir yolcunun naaşının teşhis edilebildiği belirtiliyor. Arama çalışmalarına katılan dalgıçların, yolculara ait cüzdan, dergi, kıyafet gibi eşyalara ulaştığı da açıklandı.
Zorlu hava koşulları altında gerçekleştirilen arama çalışmalarına helikopterler de havadan destek veriyor. Lion Air’e ait JT 610 sefer sayılı Boeing 737 MAX 8 tipi uçağı, Pazartesi günü kalkıştan 13 dakika sonra Cava Denizi'ne düşmüştü. Kazada 189 kişi hayatını kaybetmişti.
1 Haziran 2009'da Brezilya'dan Fransa'ya gitmek üzere havalanan Air France'a ait uçak da kalkıştan kısa bir süre sonra düşmüştü. Uçakta bulunan 228 kişi hayatını kaybettikten sonra bulunan karakutuda kazanın sebebi olarak pitot tüpünün arızalanması gösterilmişti.