Avrupa ve Asya kıtalarını bir kez daha birleştirecek olan Çanakkale 1915 Köprüsü'nün temeli bugün atılıyor. 2023'te tamamlanarak açılması planlanan köprü dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Proje kapsamında Çanakkale Boğaz Köprüsü'nün yanı sıra yapılacak 354 kilometrelik otoyolda 31 viyadük, 5 tünel, 30 köprülü kavşakla 143 alt ve üst geçit köprüsü yapılacak. Çanakkale 1915 köprüsü tamamlandıktan sonra 16 yıl özel sektörün işletmesinde olacak.

[old_news_related_template title="10 soruda Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu" desc="Çanakkale 1915 Köprüsü'nün yer aldığı Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu'nun ÇED raporu komisyonda 21 Ekim tarihinde onaylanarak 10 gün boyunca görüşe çıktı. Sozcu.com.tr ÇED raporunu inceleyerek otoyol projesini 10 soruda özetledi. İşte dev projeyle ilgili merak edilenler." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2016/10/321hp32hp.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2016/ekonomi/10-soruda-kinali-tekirdag-canakkale-savastepe-otoyolu-1469919/"]

Cumhuriyetin 100'üncü yılı olan 2023'te açılması planlanan köprü, dünyanın en uzun asma köprüsünün temeli bugün atılıyor. Çanakkale Deniz Savaşları zaferinin 102.'inci yıl dönümünde yapılacak törene Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile Başbakan Binali Yıldırım'ın aralarında bulunduğu protokolün katılması bekleniyor.

1430544_99180c0ba7555323ee0b918ab73fa782_640x640

DÜNYANIN EN UZUN ASMA KÖPRÜSÜ OLACAK


Çanakkale Köprüsü, ayakları arasındaki açıklık 2 bin 23 metre. Köprü bu özelliği ile dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Köprü tabliyeleri 36 metre genişlikte ve 5 metre yükseklikte planlanıyor. Köprünün toplam boyu ise 3 bin 869 metre olacak. Köprü üzerinde 2x3 taşıt şeridi bulunacak. Ayakları deniz içine inşaat edilecek 1915 Çanakkale köprüsünün Lapseki tarafındaki yaklaşım viyadüğü 650 metre, Gelibolu tarafındaki yaklaşım viyadüğün ise 900 metre uzunluğunda olacak.

31p2h312hp

VİYADÜKLER, TÜNELLER, KÖPRÜLÜ KAVŞAKLAR İNŞA EDİLECEK


Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi Malkara-Çanakkale (1915 Çanakkale Köprüsü dahil) kesimi, yap-işlet-devret modeli kapsamında ihale edilmişti. Köprü için yapılan ihalede en düşük süreyi Daelim (Kore) - Limak - SK (Kore) - Yapı Merkezi OGG teklif etmişti.

rocka

Ortak girişim grubu köprü ve otoyol yapımı için 10 milyar 354 milyon 576 bin 202 lira proje bedeli ve 5,5 yıllık yapım süresi dahil toplam 16 yıl 2 ay 12 gün işletme süresi teklif etmişti. Köprü ve 100 kilometrelik kısmın 2023'te hizmete açılması hedeflenen otoyolun, toplam uzunluğunun 354 kilometre olacak.



Yol, İstanbul Silivri'den başlayıp, Balıkesir'in Balya ilçesindeki otobanla birleşecek. Otoyol projesi kapsamında Çanakkale Boğaz Köprüsü'nün yanı sıra toplam 31 viyadük, 5 tünel, 30 köprülü kavşakla 143 alt ve üst geçit köprüsü yapılacak. Köprüden geçiş ücretinin ise otomobiller için 15 Euro artı KDV olması planlanıyor.

DHA