Sözcü Plus Giriş

İşyeri bildirgesi nedir? İşyeri bildirgesi ile birlikte verilmesi gereken belgeler nelerdir?

5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu’nun işverenlere zorunlu koştuğu yükümlülüklerden birisi de işyeri bildirgesi verme zorunluluğudur. Peki, işyeri bildirgesi nedir? İşyeri bildirgesi ile birlikte verilmesi gereken belgeler nelerdir? Bilmeniz gerekenleri haberimizde sizler için derledik...

Sozcu.com.tr
08:41 -
İşyeri bildirgesi nedir? İşyeri bildirgesi ile birlikte verilmesi gereken belgeler nelerdir?

İlk defa sigortalı çalıştıracakların vermesi zorunlu olan işyeri bildirgesi nedir? İşyeri bildirgesi ile birlikte verilmesi gereken belgeler nelerdir? Merak edilen tüm detayları haberimizde bulabilirsiniz…

İŞYERİ BİLDİRGESİ NEDİR?

İşyeri bildirgesi, ilk defa sigortalı çalıştırmaya başlayan işverenler tarafından düzenlenerek Sosyal Güvenlik Kurumuna verilmesi gereken bir tür sigortalı işçi çalıştırmaya başlama bildirimi, beyanıdır. Bu bildirgenin verilmesinin ardından işverenlerin SGK yükümlülükleri de başlamaktadır.

İŞYERİ BİLDİRGESİ İLE BİRLİKTE VERİLMESİ GEREKEN BELGELER

İşyeri bildirgelerini verirken SGK'ya ibraz edilmesi gereken bazı belgeler mevcuttur. Bu evrakların neler olduğu ise Sosyal Sigorta İşlemleri Yönetmeliği'nin 29′ uncu maddesinde açıklanmıştır.

Buna göre işyeri bildirgesine eklenmesi gereken belgeler şunlardır:

– Daimi mahiyetteki işyerlerinde, işyerinin adresini gösterir yerleşim belgesi
– Gerçek kişi işverenler yönünden kendilerinin, tüzel kişi işverenler yönünden ise tüzel kişiliği temsile yetkili kişilerin imza sirküleri
– İşverenden iş alan alt işverenlerin yaptıkları sözleşmenin bir örneği
– Tüzel kişiler için; hükmi şahsiyetin tescil edildiği Ticaret Sicil Gazetesi
– Adi ortaklıklar; noter onaylı ortaklık sözleşmesi
– İhale konusu işlerde; işin sözleşmesi veya işin üstlenildiğini gösterir idarenin yazısı
– İnşaat işyerlerinde; yapı ruhsatının fotokopisi, varsa arsa sahibi ile müteahhit arasındaki inşaat yapım sözleşmesi.

İşyeri bildirge düzenlendikten sonra gerekli belgeler de ekleyerek SGK'nın işyerinin adresinin bağlı bulunduğu sosyal güvenlik merkezine ya da İl Müdürlüğüne verilmesi gerekir.

İLGİLİ HABERE bildirge nedir? E bildirge şifresi nasıl alınır?E bildirge nedir? E bildirge şifresi nasıl alınır? İLGİLİ HABERİşten çıkış bildirgesi nedir? Sigortalı işten çıkış bildirgesi nasıl verilir?İşten çıkış bildirgesi nedir? Sigortalı işten çıkış bildirgesi nasıl verilir?
Paylaş Tweet social-whatsapp Whatsapp Paylaş more