İMTİYAZ ÜCRETİ KARŞILIĞINDA ÇALIŞTIRILMIŞLAR
Rapor da ayrıca Sakarya Büyükşehir Belediyesi sınırları içinde faaliyet gösteren servis araçlarının ihale yapılmaksızın çalıştırıldığı ve belli bir süre sınırı olmaksızın plakaların kullanıcılara verildiği tespit edildi. Denetçilerin raporu bu hususu şöyle yansıttı; “Meclis Kararı ile Pamukova-Adapazarı arasında çalışmakta olan halk otobüslerine ihale yapılmaksızın 5 araç ilave edildiği ve söz konusu araçların imtiyaz ücreti ile çalıştırıldığı tespit edilmiştir.”
ARAÇ BAŞI 54 BİN TL
“Özel halk otobüslerine ilişkin hatların ihale suretiyle verildiği ancak 08.02.2016 tarih 2/76 sayılı meclis kararı ile Pamukova-Adapazarı arasında çalışmakta olan halk otobüslerine ilave edilen 5 araç için, araç başına 10 yıllık imtiyaz ücreti 54.000 TL olarak belirlenmiş ve ihale gerçekleştirilmeden şehir içi ulaşımın işlettirildiği görülmüştür” ifadeleri Sayıştay raporunda yer aldı. Raporda yer alan “3121 adet tahditli (S) servis aracı plakasının, ihale gerçekleştirilmeden ve kullanım süresi sınırsız bir şekilde kullanıcılarına verilmiştir” ifadeleri de dikkatlerden kaçmadı.
İHALE YOK, TAŞIMA DA TEKEL OLUŞTURULMUŞ
Toplu taşımaya ilişkin hakların belediyeye ait olduğu vurgulanan raporda, ihale yoluyla rekabete uygun, saydamlığı sağlayarak sürenin belirli olması gibi hususları da içerecek şekilde verilmesi kişilere verilmesi gerektiğine dikkat çekildi. “Bu çerçevede toplu taşıma hizmetleri bakımından görevli ve yetkili olan Belediyenin, ihale yapmadan rekabetsiz bir şekilde toplu taşıma imtiyazına izin vermesi mümkün değildir” uyarısı da raporda yer aldı.