Günümüzde yayın kuruluşları; her ne kadar yazar, muhabir ve editör kadrolarını genişletmiş olsalar da en geniş haber ağına ajanslar yardımıyla dahil olabiliyorlar. Burada da en önemli kriter ajansın yayın politikası, başka bir deyişle bağımsız yayın yapıp yapmaması oluyor.

Güvenilir bir haber ajansı, yayın kuruluşlarının şüphesiz en büyük bilgi kaynağıdır. 1999 yılında Hürriyet Haber Ajansı (HHA) ile Milliyet Haber Ajansı’nın (MİLHA) birleşmesiyle kurulan Doğan Haber Ajansı (DHA) bugüne kadar bağımsız duruşuyla diğer ajanslardan farklı olmayı başardı. Türkiye’nin en güçlü haber ağına sahip kuruluşlardan biri olan DHA; Doğan Medya Grubu’na bağlı gazeteler, televizyon kanalları, radyolar, WEB siteleri ile yüzlerce ulusal ve yerel basın yayın kuruluşuna haber, fotoğraf ve görüntülü haber servisi yapıyor. Aynı zamanda dünyanın birçok ülkesiyle Türkiye arasında da haber köprüsü kuruyor.

'SATIŞTA PÜF NOKTA: DHA'


Haliyle DHA'nın hükümete yakın bir gruba satılmasıyla beraber basın camiasında 'Acaba objektifliğini kaybeder mi?' endişeleri de doğdu.

'Bu satışta püf nokta Doğan Haber Ajansı' diyen gazeteci Derya Sazak, Diken'e yaptığı açıklamada, "Tüm toplumunu etkileyecek çünkü bu satışın en önemli noktası Doğan Haber Ajansı’dır. DHA, her şeye rağmen Türkiye’deki en bağımsız ajanstı. Televizyonlarımızın başında seçim sonuçlarını izlerken AA’nın, iktidarın lehine yüzde 60 oylarla açtığı sandık sonuçlarını teyit etmek için DHA’yı beklerdik. Doğru sonucu almak için AA ile DHA’yı kıyaslardık. Şimdi seçim sonuçlarından tutun, sandık başlarında neler oluyor, usulsüzlük var mı yok mu, her türlü bilgiye erişimimiz engellenmiş olacak" diyerek endişelerini dile getirdi.

sozcu-banner-1