MAHKEME KARARI GEREK
Deniz Feneri Derneği’nin İstanbul’daki genel merkezini aynı gün arayıp olayı anlatan Koç’a dernek, dilekçe, kimlik fotokopisi ve banka dekontuyla başvuruda bulunmasını ve konunun yönetimle görüşüleceği bilgisini verdi. Ancak 1 hafta sonra gelen cevapta bağışın iadesinin hukuken mahkeme kararı olmaksızın mümkün olamayacağı iletildi. İddia edilen dolandırıcılık olayının muhatabının dernek değil, ilgili banka olduğunu da belirtti. Ancak banka Armağan Koç’a ‘internet bankacılığı işlemlerinin sorumluluğu müşteriye aittir’ yanıtını verdi.
ONAY MESAJI GELMEDİ
Savcılık dolandırıcıların, Armağan Koç’un hesabından ödediği 474 TL’lik cep telefonu faturasının kime ait olduğunu araştırdı. Telefon hattının kayıtlı olduğu kişi ifadeye çağırıldı. Koç’un avukatı ise soruşturmanın devam ettiğini söyledi. 7 yıl önce çalışmak için Afyon’dan Kuşadası’na gelen Armağan Koç “Bir yıldır bekliyorum. Bankadan yeğenlerime 40-50 lira bile göndersem onaylıyor musunuz? diye mesaj gelirdi. Ama 9 bin TL havale edilirken böyle bir onay mesajı telefonuma gelmedi. Nasıl oluyor böyle bir şey anlamıyorum. Tek umudumuz yargı yolu ” dedi.
ÇEKİLİŞ TUZAĞI
Armağan Koç, sosyal medya hesabından ‘Lüks araba çekilişine katılma fırsatını siz de yakalayın’ linkine tıkladığında karşısına Ziraat Bankası internet uygulaması geldiğini söyledi. Koç, internet bankacılığı bilgilerini girdiğini ve cep telefonuna gelen şifreyi denediğinde ‘yanlış şifre’ uyarısı geldiğini belirtti. Armağan Koç, “Aynı linke iki kez tıkladım. O esnada bilgilerime girilerek hesabımdaki paranın kullanılmış olabileceğini düşünüyorum” dedi.