Opel, ilk defa 1965 yılı Frankfurt Otomobil fuarında sergilenen konsept otomobilini gördüğü ilgi sonrası üç yıl içinde seri üretime geçirmişti. İki koltuklu spor model olarak tasarlanan GT, katlanan farları, kaslı çamurlukları ve kıvrımlı yapısıyla oldukça dinamik görünüyordu. “Nur Fliegen ist schöner…” yani “Sadece uçmak daha iyi…” sloganıyla yola çıkan GT, Avrupalı üreticilerden beklenmeyen tarzda radikal bir otomobildi.

opel-gt-16952-kopya

Opel’in geçen yıl 90. yaş gününü kutladığı efsane tasarımcısı Erhard Schnell ve ekibi tarafından Rüsselsheim’daki Avrupa’nın ilk tasarım merkezinde hayat bulan GT’nin geliştirme süreci tamamen gizlice yürütülmüştü. Schnell bu süreci şöyle anlatıyor: “Her şeyin başında GT sadece bir tasarım projesiydi, patronum yönetim kuruluna bile bilgi vermemişti. Ancak tasarım fuarda sergilemeye neredeyse hazır olduğunda artık daha fazla gizleme şansımız kalmamıştı. GT’yi yönetim kuruluna ilk sunduğumuzda nasıl bir tepki alacağımızı bilmiyorduk. Bir anda herkes alkışlamaya başlayınca heyecanımız sevince dönüştü. Yönetim kurulu tasarıma bayılmıştı.”

opel-gt-254314-kopya

Opel, GT’yi seri üretime iki motor seçeneğiyle çıkardı: Kadett’ten gelen 1.1 litre 60 beygir ve Rekord’tan gelen 1.9 litre 90 beygir benzinli ve dört silindirli motorlar. Özellikle GT 1900 satışa sunulduğu ilk andan itibaren yoğun ilgi gördü. 185 km/h maksimum hızı ve 11,5 saniye 0-100 km/s hızlanma değerleri sportif sürüşe imkan tanıyordu. Arkadan itişli GT, dört ileri düz ya da üç ileri otomatik şanzımanla geliyordu.

opel-gt-303820-kopya

Opel GT, performansı, dinamik tasarımı ve cazip fiyatıyla tüm beklentilerin üzerine çıktı. Satışta olduğu 1968-1973 yılları arasında tam 103 bin 463 adet satış adetini yakalamayı başardı. GT sadece Avrupa’da değil ABD’de de yoğun ilgi gördü ve bugün dahi geniş bir fan kitlesine sahip.

opel-gt-297004-kopya