Reklamsız Sözcü

Otomotiv endüstrisine damgasını vuran Japonlar!

Dünya otomotiv endüstrisinde, Japonların gücünü bilmeyen otomobil sever yoktur. Japonlar kendilerini tüm dünyaya bu alanda da kanıtlamak için birbirinden özel otomobiller ürettiler ve üretmeye de devam ediyorlar. Biz de bunlardan en önemli sekiz örneğini sizler için bir araya getirdik.

Fatih TAN
android-time 15:00
Otomotiv endüstrisine damgasını vuran Japonlar!
Dünya otomotiv endüstrisinde, Japonların gücünü bilmeyen otomobil sever yoktur. Japonlar kendilerini tüm dünyaya bu alanda da kanıtlamak için birbirinden özel otomobiller ürettiler ve üretmeye de devam ediyorlar. Biz de bunlardan en önemli sekiz örneğini sizler için bir araya getirdik.

1960’lı yıllarda Dünya’nın en çok otomobil üreten endüstrilerinden biri olan Japon otomotiv endüstrisi Almanya’yı bile geride bırakmayı başarmıştı. Hızla gelişen Japonya 1970 ve 1990 yılları arasında en üst seviyeye ulaşmış ve yılda 13 milyon otomobil üretim adedine ulaştı. 2000’li yılların başında Çin’in de bu pazara giriş yapmış olması Japonya’nın Amerika pazarını domine ettiği gerçeğini gölgeledi. Ancak Japonya 2017 yılında 9.68 milyon otomobil üretim adediyle Dünya’nın en büyük otomobil üreticileriyle bir arada anılan bir ülke olarak geçiyor. 2017 yılında gerçekleşen bu üretimin 4.71 milyon adedi Amerika ve Avrupa’ya ihraç edildi.(JAMA)

Japonya’nın otomotiv markalarına baktığınızda ise “Dünya’nın En Çok Bilinen Markaları” sıralamasında ilk 10’da yer alan Toyota hemen akla geliyor. Sorunsuzluğu ile öne çıkan Mazda, Avrupa’da kompakt SUV segmentinde lider olan Nissan, adını Dünya Ralli Şampiyonası tarihine altın harflerle yazıdan Mitsubishi ve Subaru da aklımıza gelen markalar.

Hazır bu markalardan bahsetmişken en önemli ve öne çıkan sekiz modeli sıralamaya başlayalım!

Mazda MX-5 (Miata)

Mazda MX-5 Miata 1989

Mazda MX-5 Miata 1989

Dünya üzerinde erişilebilmesi ve yürütmesi en kolay spor otomobiller arasında olan Mx-5 ile tanışmamız 1989 yılına dayanıyor. O günden bu yana milyon adetlere ulaşan satış adediyle dikkatleri üzerine çeken otomobil ikonik tasarımı, hafif gövdesi ve arkadan itişli yapısı sayesinde bu başarıya erişti. Dört jenerasyonu olan otomobil günümüzde de üretilmeye devam ediyor ve Dünya’ya gelmiş en iyi sürücü odaklı otomobillerden!

Mazda MX-5 2016

Mazda MX-5 2016

Toyota Corolla

Toyota Corolla 1966

Toyota Corolla 1966

1966 yılından beridir üretilen tam anlamıyla Japon efsanesi Toyota Corolla. Otomobil 2013 yılında 40 milyonuncu adetini de sattı. 12 jenerasyon olan otomobilin yenisiyle de bu yılın başında tanıştık. İlk üretildiği tarihte arkadan itişli olan otomobil endüstrinin de dönüşümüyle önden çeker oldu. Sedan, SW ve HB olarak yeni jenerasyonda üretilecek olan Corolla, Türkiye’de de üretiliyor.

2020 yılında yollarda olacak Toyota Corolla Sedan

2020 yılında yollarda olacak Toyota Corolla Sedan

Honda NSX

İlk jenerasyon Honda NSX

İlk jenerasyon Honda NSX

1990’lı yıllarda Japonların ürettiği spor otomobil. NSX’in içi tasarlanırken F-16 uçağı kokpitinden esinlenilmiş, ayrıca otomobilin gelişiminde Formula 1 efsanesi olan Ayton Senna’nın da çok büyük katkısı bulunuyor. Tamamıyla alüminyum gövdeye sahip olan bu modelde 270 beygir güç üreten V6, atmosferik ve VTEC motor bulunuyor. Arkadan itişli olan bu otomobil günümüzde de Audi R8, Porsche 911 gibi modellerle rekabet edebilecek güçte ve teknolojide üretiliyor.Ama bu yeni modeli görmek için 11 yıl boyunca bekledik! NSX’den ülkemizde hem eski hem de yeni model olmak üzere görmeniz mümkün.

Hibrit motorlu en güncel Honda NSX

Hibrit motorlu en güncel Honda NSX

Toyota Supra

1996 model Toyota Supra

1996 model Toyota Supra

Japonca ve performans kelimelerinin bir arada kullanılmadan anlatılamayacağı otomobil olarak nitelendirilen Supra, aslında Nissan’ın o dönemli Z modellerine rakip olarak üretilmişti. Ancak Supra, Japonya’daki otomobil piyasasını öyle bir donime etti ki markadan ayrılıp kendi özerkliğini ilan edecek duruma geldi. Supra’nın en önemli mühendislik olay ise 2JZ-GTE diye adlandırılan motoru. Bu model günümüzde ise BMW ile Toyota’nın ortaklaşa olarak çalışarak geliştirdiği bir otomobil haline geldi. Yeni Supra ile tanışmak için Dünya otomotiv endüstrisi gün sayıyor.

En yeni Supra'nın prototipi

En yeni Supra’nın prototipi

Mazda RX-7

1999 yılında üretilen Wankel motorlu Mazda RX-7

1999 yılında üretilen Wankel motorlu Mazda RX-7

20. yüzyılın en radikal motoruna sahip olan otomobil tüm rakiplerinden bu özelliğiyle ayrılmayı başardı. Sadece motor da değil yumuşak hatlı ama agresif çizgiye sahip olan tasarımı arkadan itişli dinamiği onu Japonların ürettiği en özel otomobillerden biri haline getirdi. RX-7’den günümüzde üretim yok ama onun yerine Wankel motorlu RX-8 modeli var.

2009 yılında üretilen Wankel motorlu RX-8

2009 yılında üretilen Wankel motorlu RX-8

Nissan Skyline GT-R Skyline

Nissan Skyline R32 GT-R

Nissan Skyline R32 GT-R

Sıralı 6 silindirli RB26DETT bi-turbo motoruyla Japonların ürettiği en simge modellerden biri. Çoğumuz bu otomobili Need For Speed Underground serilerinden ya da “Hızlı ve Öfkeli” sinema filminden tanıdık. Otomobilin ilk ve efsaneleşen modelinden ülkemizde görmemiz neredeyse imkansız ancak en güncel versiyondan yani R35’den görebilirsiniz.

2017 Nissan GT-R R35

2017 Nissan GT-R R35

Subaru Impreza WRX STI

Subaru Impreza B22 - Coupe

Subaru Impreza B22 – Coupe

Aslında Subaru’nun orta ölçekli sedan modeli olan Impreza’nın en güçlü versiyonunu oluyor WRX STI! Simetrik dört çeker çekiş sistemi, 2 litre turbo beslemeli motoru ve Dünya Ralli Şampiyonası’ndaki başarıları otomobili efsaneleştirdi. 2000’li yıllarda otomobil kullanan her otomobil ve motor sporları severin rüyalarını süsleyen Impreza WRX STI günümüzde de ülkemizde satılan modeller arasında…

En güncel Subaru Impreza WRX STI

En güncel Subaru Impreza WRX STI

Mitsubishi Lancer Evolution

Mitsubishi EVO 6 Tommi Makinen Edition

Mitsubishi EVO 6 Tommi Makinen Edition

Dünya Ralli Şampiyonası’nda Subaru’nun en büyük rakibiydi Lancer EVO. Dev spoyleri ve artistik tasarımı modifiye sever kullanıcıları Subaru Impreza gibi etkiliyordu. Ancak Subaru’ya göre daha pahalı olan yürütme maliyeti Lancer EVO’yu özellikle ülkemizde ve Avrupa’da rakiplerinden ayırdı. 2 litrelik turbo beslemeli motoru dört tekerlekten çekişli sürüş yapısıyla otomobil inanılmaz dengeli bir sürüşü kullanıcısına sunarak Japon efsaneleri arasındaki yerini aldı! Aracın son versiyonu EVO x’dan ülkemizde görmeniz mümkün.

Mitsubishi EVO X

Mitsubishi EVO X

 

Tüm son dakika haberleri için tıklayın.

Son güncelleme: android-time 15:0330.11.2018
SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet social-whatsapp Whatsapp more