İlk kez 1998 yılında yollarla buluşan 3’üncü nesil Jimny ile 20 yıllık başarı dolu bir hikâyeye imza atan Suzuki, 4’üncü neslinde tüm başarılı özelliklerini bir adım daha ileriye taşıyor. Jimny, dört tekerlekten çekiş sistemi, yalın ve maskülen tasarım detayları ve fonksiyonel yapısıyla göz dolduruyor.

suzuki-jimny-2

Yeni Suzuki Jimny kendine özgü “yalınlık” felsefesini korumaya devam ederken sade bir güzellik ile off-road işlevselliğini aynı potada eritmeye yeni neslinde de devam ediyor. Kübik tasarımı, sağlamlığa ve güçlü arazi yeteneklerine vurgu yaparken, aynı zamanda sürücünün sürüşe daha kolay hâkim olmasını da sağlıyor. Daha dik konumlandırılan A sütunları ve yatay konumlu motor kaputu, sürücünün görüş alanını ve yola hakimiyetini artırırken, yan cam çizgileri de görüş alanını iyileştiriyor ve iç mekâna ferahlık kazandırıyor. Kolay tanınan bir yüze sahip olması adına kullanılan siyah ön ızgara, karakteristik yuvarlak farlar tarafından çevrelenirken, 15 inçlik koyu renkli alaşım jantlar sportif görünümü destekliyor. Tavandaki kanallar kapılar açıldığında içeri su akmasını önlüyor. Çamurluk ağızları ve yan gövdedeki plastik kaplamalar ise Jimny’yi olası ufak tefek darbelerden koruyor. Tampona entegre edilen stop lambaları sadece yalın tasarımı devam ettirmekle kalmıyor, aynı zamanda daha geniş bir bagaj açıklığına imkân tanıyarak fonksiyonelliğe katkı sağlıyor.

suzuki-jimny-3

Dış tasarımda olduğu gibi Jimny’nin iç mekânında da yalın bir mimari tercih edilirken, sadece gerekli olan özelliklere odaklanacak kadar basit, ancak bir o kadar da işlevsel ve şık bir mimari, farklı kullanıcı tiplerinin beklentilerini aynı anda sunuyor. Birçok yeni nesil otomobilin aksine farklı renklerdeki süslemelerden arındırılmış siyah renkli sade kokpit tasarımı sürücünün dikkatini dağıtmadan tamamen sürüşe odaklanmasını sağlıyor.

suzuki-jimny-4

Zorlu off-road koşullarında el yordamıyla ulaşılan ve ele iyi oturan kumanda elemanları kadar temizlemesi kolay ve çizilmeye karşı dayanıklı malzemelerle bezenen kokpitteki her bir detay profesyonel kullanım ergonomisini dışa vuruyor. Derinlemesine gömülmüş kare çerçeveli göstergeler güneş parlaması da dâhil olmak üzere her türlü sürüş koşulunda rahatlıkla okunabiliyor. Bluetooth uyumlu akıllı telefon desteğine sahip 7 inç büyüklüğündeki dokunmatik ekranlı ses ve görüntü sistemi ise yolculukları keyfe dönüştürüyor. Yerini aldığı selefine oranla 53 litre artan bagaj kapasitesi yeni Jimny’de 377 litreye ulaşıyor.

Suzuki Jimny; merdiven tipi şasi, üç açılı helezon yaylı 3 kollu sabit aks ve arazi takviyesine sahip yarı zamanlı dört tekerlekten çekiş sistemi olmak üzere son derece gelişmiş, rakipsiz bir teknik mimari ile yollara çıkıyor. Profesyonel kullanımları desteklemek üzere ayrıca üstün arazi yetenekleri için Suzuki tarafından geliştirilen dört tekerlekten çekiş sistemi ALLGRIP PRO devreye giriyor. 37 derecelik yaklaşma açısı, 28 derecelik karın açısı ve 49 derecelik uzaklaşma açısı yeni Suzuki Jimny’nin engelleri ve dik tepeleri, tamponlarını veya alt kısmını çizmeden tırmanmasına izin veriyor. Rijit süspansiyon ve aks geometrisi engebeli arazideki sürüş yeteneklerini geliştiriyor. Yeni Suzuki Jimny’de kullanıma sunulan arazi takviyesine sahip yarı zamanlı dört tekerlekten çekiş sisteminin; 2H (iki tekerlekten çekiş), 4H (dört tekerlekten çekiş) ve 4L (arazi takviyesine sahip dört tekerlekten çekiş) olmak üzere farklı sürüş modları bulunuyor. Üstelik off-road becerileri LSD ile destekleniyor.

Yeni Suzuki Jimny ile birlikte daha önce kullanılan 1,3 litre hacimli motorun yerini yüksek verimlilik seviyesine sahip 1,5 litrelik motor alıyor. 100 HP gücündeki yeni motor, tüm devir seviyelerinde daha yüksek tork üretimi sunarken, özellikle alt devirlerde daha yüksek tork üreten yapısıyla alt devir sürüşlerinin büyük öneme sahip olduğu arazi sürüşlerinde daha etkin bir performans sunuyor. . Atmosferik motor, 4 ileri vitesli otomatik şanzımanla kombine ediliyor.

Suzuki tarafından geliştirilen ve GLX donanımında standart olarak sunulan kaza önleyici güvenlik teknolojisi Suzuki Safety Support, günlük sürüş koşullarında sürücünün hayatını kolaylaştırıyor. Öndeki araç veya yaya ile olası bir çarpışma tespit etmesi halinde Dual Sensor Brake Support (DSBS) (Çift Sensörlü Fren Destek Sistemi) çarpışmayı önlemek ve etkilerini hafifletmek üzere sürücüyü görsel ve işitsel olarak uyarıyor; fren gücünü artırıyor veya duruma göre otomatik olarak fren yapıyor. Ayrıca Şerit Takip Sistemi, Sürücü Yorgunluk Uyarı Sistemi, Uzun Huzmeli Far Asistanı gibi teknolojiler de sürüş güvenliğini tesis etme noktasında sürücüyü destekliyor. Yeni Suzuki Jimny ayrıca Trafik İşareti Tanımlama Sistemi, yokuş kalkış desteği, Eğim İniş Yardımcısı, Acil Durum Fren İşareti, ESP, darbe sönümleyen gövde TECT, lastik basıncı uyarısı sistemi ile de donatılıyor.