Hemen hemen hepsi böyle bir ilanla başlıyordu...
İlk sahibi bayan doktordan kazasız, boyasız 2015 model...
Açıklama bölümünde ise,
-Benden başka tek bir kişi (vale de dahil) kullanmadı. Garantiden sonra bile tüm bakımları yetkili serviste yapıldı. İlk günden bugüne kadar alınan benzinlerin fişleri bile bulunmakta. Aracın orjinal 4 adet lastik-jant seti, ayrıca yine orjinal 4 adet kışlık seti var. İlk muayenesi yapıldı ve Temmuz 2018 MTV’si de ödendi. Asla sigara içilmemiştir. Yedek anahtarı ve kullanım kılavuzu mevcuttur. Aracın iki adet, yürüyen aksam ve motora zarar vermeyen kazası mevcuttur. Orjinal parçaları pahalı gösterdikleri için tramer kayıtlarında sanki büyük kaza olmuş gibi bir rakam görülüyor (ilki 3482TL, ikincisi 12684TL hasar kaydı var). Bunların dışında herhangi bir kazası, değişeni kesinlikle yok. Ful + Ful, al bin. Galericiler aramasın, ev ya da başka bir araba ile takas yapmıyorum...

★★★

Ardından yıllarca bunlar yaşandı...
- Boya yok dediler 4 parça değişen çıktı...
- Yetkili servise götürdüm, kazalı olduğunu, hava yastıklarının bile patlak olduğunu öğrendim...
- Sürekli rot balansa götürmeme rağmen bir türlü direksiyon düzelmiyor, araba sağa çekiyordu. En son götürdüğüm serviste sol ön tekerlek bir kaza yüzünden geride duruyor dendi...
- Ekspertiz yaptılar sol çamurluk değişmiş, kaputta, bagajda ve tavanda lokal boya var dediler, aldık. Bu ay satmaya karar verdim ekspertiz yaptırdım komple boyalıymış...
- 140 bin dedikleri araç 230 binde çıktı...
- Bir galeriyle anlaştım ve kapora verdim. Sabah altınlarımı bozdurup arabayı almaya gittiğimde başkasına satıldığını öğrendim...
- 48 bin liraya aldığım arabaya motorunda vuruntu çıktığı için 8 bin lira daha harcadım. Param çöpe gitti. Hakkım varsa helal etmiyorum...
- Arabama motor yapılması gerekiyormuş. Daha alalı 1000 km oldu, mağdur oldum. Arıyorum kimse beni takmıyor...
- İki gün önce aldığım aracın motor blogu çatlak çıktı. 8 bin TL masraf çıkardılar, delirdim...

★★★

Ve devlet sonunda el attı...
TC Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nın 13 Şubat’ta yayınladığı ve tüm unsurlarıyla 13 Ağustos 2019’da devreye girecek yönetmelikle...
İkinci el motorlu kara taşıtı ticareti yapılan işletmelerde artık,
-En az 4 araçlık açık kapalı alan
-Firma yetki belgesi
-Ekspertiz raporu
-8 yaş ve 160 bin kilometre üstü araçlarda 3 ay veya 5 bin kilometre garanti, gibi,
Şartlar falan uygulanacak...
Karşı mıyız?
Asla.
Hatta...
Yıllardır dönen üçkağıtların ve yaşatılan mağduriyetlerin yakın tanıklarından biri olarak da...

★★★

Ama, bu ne ya!
‘Yetki Belgesi’ almak için aranan şartlardan bazıları:
- İflas etmemiş veya iflas etmiş olsa bile itibarını yeniden kazanmış olması,
- Konkordato ilan etmemiş olması,
- Kasten işlenen bir suçtan dolayı affa uğramış olsalar dahi devletin güvenliğine, Anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine, milli savunmaya ve devlet sırlarına karşı suçlar ile casusluk, zimmet, irtikâp, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karıştırma, edimin ifasına fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama, terörizmin finansmanı, kaçakçılık, vergi kaçakçılığı veya haksız mal edinme suçlarından hüküm giymemiş ya da ticaret ve sanat icrasından hükmen yasaklanmamış olması, gerekir,
Deniyor…

★★★

Sonuçta otomobil, minibüs, kamyon falan satacaklar,
‘İkinci el’ otomotivdeki bu hassasiyet, ilk el siyasette yok yemin ederim!
Sizin de burnunuza bazı kokular geliyor mu?