Yapımı hızla devam eden Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı projesinde mutlu sona yaklaşılıyor. Mecidiyeköy-Mahmutbey arasında test sürüşleri devam eden hattın ikinci etabı olan Mecidiyeköy-Kabataş arasındaki tünel kazı çalışmaları da tamamlandı.

TÖREN DÜZENLENECEK


6 Kasım Çarşamba günü İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun katılımıyla, ‘Kabataş-Mecidiyeköy Mahmutbey Metro Hattı Tünellerinin Tamamlanması’ sebebiyle tören düzenlenecek.

Programda, Mecidiyeköy-Kabataş arasındaki tünel çalışmasını tamamlayan TBM makinesi, hattın Fulya İstasyonu’ndaki şafttan çıkarılacak.

SÜRÜCÜSÜZ METRO


Son teknolojiyle ‘tam otomatik sürücüsüz’ olarak inşa edilen metro, 24,5 km uzunluğunda ve 19 istasyondan oluşuyor. Bir saatte tek yönde 70 bin yolcu kapasitesine sahip hattın tamamının hizmete girmesiyle günde bir milyon yolcuya hizmet vermesi bekleniyor.

Raylı sistem hattı, Avrupa Yakası’nda yerleşim olarak yoğun nüfusa sahip Beyoğlu - Beşiktaş - Şişli -Kağıthane - Eyüp - Gaziosmanpaşa - Esenler –Bağcılar’ı (8 ilçe) birbirine bağlayacak.

Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey (M7) Metro Hattı, 5 ayrı noktada diğer raylı sistemlere entegre olacak.

İŞTE ENTEGRASYON NOKTALARI


Metronun entegrasyon noktaları ve hatlar şöyle;

- Kabataş İstasyonu’nda; Kabataş-Taksim Füniküler (F1) hattı ve Eminönü-Kabataş Tramvayı (T1) ile

- Mecidiyeköy İstasyonu’nda Yenikapı-Hacıosman Metro (M2) hattı ile

- Karadeniz Mahallesi İstasyonunda Topkapı-Sultançiftliği (T4) hattı ile

- Mahmutbey İstasyonunda Bağcılar (Kirazlı)-Başakşehir Metro (M3) hattı ile