Türkiye’nin tarım ve bakliyat üssü olarak da bilinen Mersin’de Çukurova Havaalanı, Lojistik Köy, Karboğazı, Kazanlı-Seyhan, Çeşmeli-Taşucu Sahil Yolu, Liman Genişletme HUP, gibi projeler bir türlü hayata geçirilemedi.
Hayata geçmesi durumunda ‘Mersin’i Uçuracak’ yorumlarının yapıldığı projeler ve gelinen aşama şöyle;

Yapıldı-yapılacak derken Mersin, proje çöplüğüne döndü

ÇUKUROVA ULUSLARARASI BÖLGESEL HAVAALANI


Çukurova Uluslararası Bölgesel Havaalanı’nın 2013 yılında ilk alt yapı temeli atıldı. 3 Yılda tamamlanması beklenen havalimanı inşaatı, ihaleyi alan firmanın iflası nedeniyle yarım kaldı. 2017’de ikinci kez temel atıldı ve kısmen yapıma başlandı. Ancak, şuanda yüklenici firmadan kaynaklanan sorunlardan dolayı inşaat gereken hızda ilerlemiyor.

LOJİSTİK KÖY


Mersin Valiliği liderliğinde, 2007 Haziran ayında kurulan Mersin Lojistik Platformu, Mersin’in ulusal ve uluslararası alanda bir lojistik üs olması yönünde çalışmalar gerçekleştirdi. Platform tarafından gerçekleştirilen çalışmalarla, Mersin lojistik sektörünün ulusal ve uluslararası alanda rekabetçi bir konuma gelebilmesi, bölgenin sürdürülebilir bir ekonomiye sahip olması, istihdam sorununa çözüm üretebilmesi ve her şeyden önemlisi bölgede her geçen gün gelişmekte olan lojistik sektörünün makro dönemde ortaya çıkması amacıyla harekete geçildi. Önce ilgili Bakanlığın önerisi ile Mersin Lojistik İhtisas OSB (MLİOSB) olarak kurulmasına karar verildi. 2009’da Müteşebbis Heyeti kuruldu. Lojistik kenti olan Mersin’in her aşaması tamamlanmış olan Lojistik Köy Projesi bürokraside eridi.

Yeni Konteyner limanının yapımı taşıma maliyetlerini düşüreceği düşünülmüştü.

LİMAN GENİŞLETME


2009 yılında gündeme gelen ve DHL tarafından planlanan Mersin Yeni Konteyner limanının yapılması bir süredir rafa kaldırılmıştı. Yeni Konteyner limanının yapılması hem özelleşen Mersin limanının kentte monopol oluşturmasının önüne geçerek taşıma maliyetlerini düşüreceği düşünülmüştü. Ancak hala bu proje rafta bekliyor.

KAZANLI SEYHAN TURİZM PROJESİ


Mersin Sanayici ve İşadamları Derneği (MESİAD) 1992’de, ilk kez Tarsus-Kazanlı Projesi’ni gündeme getirmişti. Proje, Kazanlı’dan başlayıp Seyhan Nehri’nin denize döküldüğü yere kadar olan bölgede 17 bin dönümlük alanda uygulanacaktı. Böylece, Mersin önemli bir turizm yatırımına ev sahipliği yapacaktı. 2004 yılına kadar bekletilen projeye ilk ciddi hamle ise dönemin Başbakanı Recep Tayyip Erdoğan’dan gelmişti. 11 Ocak 2004 tarihinde İstanbul’da yapılan “Türkiye’nin 2010 Turizm Vizyonu ve II. Hamle Dönemi” Konulu basın toplantısında konuşan Erdoğan “Bunlardan biri Tarsus Turizm Bölgesi projemizdir. Bu yıl içinde başlanıp 2007 turizm sezonu başlarken tamamlanmış olacaktır” demişti. Mersin yıllarca bu önemli konuşmanın sonucunu bekleyip durdu. Ancak, 2007 sezonuna yetişeceği söylenen proje, 2006 tarihine kadar Turizm Bakanlığı’nda bekletilirken, mart sonunda IC Holding, Özaltın Grup, PETA Mühendislik, Limak Grup ve Arma Şirketler grubuna yer tahsisleri yapıldı. 10 bin kişiye iş ve kenttin turizm için kurtuluşu olarak düşünülen proje 20 yıldır hayata geçirilemedi.

Karboğazı Turizm Bölgesi Projesi yaklaşık 15 yıldır kent gündeminde bulunuyor.

KARBOĞAZI PROJESİ


Tarsus'a bağlı Gülek beldesi sınırları içindeki Karboğazı Turizm Bölgesi Projesi yaklaşık 15 yıldır kent gündeminde bulunuyor. Karboğazı 3 bin 500 metreye kadar uzanan bir büyük pist ve bu pistin yanında 6 farklı boyutta küçük pistle çevre üç ile hizmet edebilecek ve bu kentlerdeki termal, deniz ve güneş turizminin yanında kayak turizminden de yararlanılacağı dünyadaki sayılı merkezlerden biri olacaktı.

Lütfi Elvan, ilk uçağı Nisan'da indireceğiz” demişti.

İLK UÇAK İNMEDİ


Yerel seçim öncesi Mersin Sanayici ve İş İnsanları Derneği’nin (MESİAD) 12’nci yılın iş insanları ödül törenine katılan AKP Genel Başkan Yardımcısı ve Mersin Milletvekili Lütfi Elvan, “Havalimanının aksayan yönünü tamamen giderdik ve inşallah Mart sonu veya Nisan ayı içerisinde pisti tamamen bitmiş olacak ve ilk uçağı indireceğiz” demişti. Ancak, çalışmaların kaplumbağa hızıyla sürdüğü ifade edilen projenin ne zaman bitirileceği bilinmiyor.

HAVADAN FOTOĞRAFLADI


TÜRSAB Havayolu, Biletleme ve IATA İhtisas Başkanı olan Numan Olcar ise, Çukurova Havaalanı’nın 2018 Kasım, 2019 Ocak ve son olarak da 2019 Nisan’da havadan çektiği fotoğraflarla projede bir arpa boyu gelişme yaşanmadığını belgeledi. Fotoğrafları kişisel medya hesabından paylaşan Olcar, “Bugün Adana'ya alçalırken geçen ay maalesef gerçekleşmeyen ama büyüklerimizin basın demeçlerine göre "Bu ay" uçak inmesi beklenen Uluslararası Çukurova Havalimanının bugün 17.30 itibariyle güncellenmesidir. Eski tarihli resimlere bakınca inşaatın oldukça hızlanmış olduğunu unu anlayabiliyoruz” diyerek projenin bir gelişme göstermediğini ifade etti.