Araştırma şirketi Gemius, Türkiye'de en çok kullanılan mobil uygulamaları açıkladı. Gemius'un verilerine göre; mobil kullanıcı sayısı 2016'da 40,5 milyon, 2017'de 52,3 milyon ve 2018'de 56,9 milyon iken, bu sayının 2019'da 60,3 milyon oldu.

UYGULAMALARDA WHATSAPP İLK SIRADA

Ülkemizde en çok kullanılan uygulamalar arasında WhatsApp ilk sırada yer alıyor. Merak edilen sıralama şu şekilde;

1 - WhatsApp
2 - YouTube
3 - Facebook
4- Instagram
5 - Google Haritalar
6 - Facebook Messenger
7 - E-Devlet
8 - Sahibinden
9 - Twitter
10 - Letgo
11 - Garanti Bankası
12 - LinkedIn
13 - TikTok
14 - Yapı Kredi Bankası
15 - İş Bankası
16 - Yandex Navigasyon
17 - n11
18 - Trendyol
19 - Ziraat Bankası
20 - Bip

Listede en çok sosyal medya uygulamaları dikkat çekerken, alışveriş, ikinci el alım-satım ve bankaların mobil uygulamaları da yoğunluklu olarak karşımıza çıkıyor.

WHATSAPP'IN AYLIK GERÇEK ZİYARETÇİSİ 44 MİLYON

WhatsApp'ın 44 milyon aylık gerçek ziyaretçisi ve uygulamaya erişimin %87 olduğunu açıklandı.

Sıklıkla kullanılan uygulamalardan olan e-Devlet uygulamasının aylık gerçek ziyaretçi sayısı 13 milyon iken, 182 - Merkezi Hekim Randevu Sistemi'nin mobil uygulamasının aylık gerçek ziyaretçi sayısı 4,5 milyon olarak belirtildi.

SOSYAL MEDYANIN BİRİNCİSİ YOUTUBE OLDU

Sosyal medya özelinde YouTube'un toplam erişimi 46 milyon 898 bin 267 iken, bunun 43 milyon 327 bin 339'u mobilden geliyor. Aynı şekilde Facebook'un 43 milyon 748 bin 609'luk toplam erişiminde mobilin payı 41 milyon 407 bin 773 olarak karşımıza çıkıyor. 39 milyon 85 bin 494'luk toplam erişime sahip olan Instagram'ın 37 milyon 979 bin 978'ini mobilden elde ediyor.

Uygulamalarda kişi başına geçirilen süreye baktığımızda Facebook'ta 16 dakika mobilde, 21 dakikada PC'de; Instagram'da 22 dakika mobilde, 10 dakika PC'de ve YouTube'da 42 dakika mobilde, 11 dakika PC'de vakit geçiriliyor.