Aksini belirten tonlarca araştırmaya rağmen sosyal medya kullanımı ile kaygı arasında anlamlı bir bağlantı olmadığını belirten bir araştırma yayınladı. Buna göre Instagram’ın kaygıyı, yalnızlığı veya depresyonu artırmadığı kaydedildi.

Eleştirmenler ise, Instagram'ın çatı şirketi olan ve çalışmayı finanse eden Meta'yı, tütün firmalarının taktiklerini kullanmakla suçladı ve bunun yasa koyucular için özel hazırlanmış bir tablo çizdiğini söyledi.

Makalenin yayınlanması, kullanıcıları zararlı içerikten korumada başarısız olmaları durumunda teknoloji platformlarını cezalandıracak yeni yetkilerin gündemde olduğu sırada geldi.

META'DAN FON ALMIŞLAR

Araştırma, İngiliz Psikoloji Derneği tarafından yürütülen Siberpsikoloji Bölümü Konferansı'nda sunuldu.

Yaş ortalaması 44 olan, Instagram hesabı olan 372 ve olmayan 100 kişiyi incelendi.

Öncelikle onlara platformu etkileşimde bulunmak, göz atmak ve yayın yapmak için ne kadar kullandıkları soruldu. Daha sonra kaygı, depresyon ve yalnızlık düzeylerini değerlendirmek için bir anket doldurmaları istendi.

Buna göre, Instagram kullanan yetişkinlerin kaygı, depresyon veya yalnızlıktan muzdarip olma ihtimalinin kullanmayanlara göre daha fazla olmadığı sonucuna varıldı.

Ancak araştırma, çalışmanın yazarları Profesör Thomas Pollet ve Dr. Sam Roberts'ın Meta’dan fon aldığını ortaya çıkardı.

“Çıkar çatışması” başlığı altında yapılan açıklamada, Meta’nın çalışma tasarımı, veri toplama ve analizi, yayınlama kararında veya makalenin hazırlanmasında hiçbir rol oynamadığı iddia ediliyor.

Ancak vardıkları sonuç, son on yılda sosyal medyanın kullanıcıların zihinsel sağlığını olumsuz etkilediğini ortaya koyan düzinelerce çalışmayla tam bir tezat oluşturuyor.

Buna özellikle Instagram'a odaklanan akademik araştırmalar da dahil.

2019 yılında yaşları 18 ila 35 arasındaki kadınlar üzerinde yapılan bir araştırma, sosyal medya kullanımının kaygı ve depresyon da dahil olmak üzere zihinsel durumlarını "önemli ölçüde" kötüleştirdiğini ortaya koydu.

2021'de teknoloji devinin kendi şirket içi araştırmasında, Instagram'ın üç kızdan biri için vücut imajı sorunlarını daha da kötü hale getirdiği ve Birleşik Krallık'taki gençlerin yüzde 13'ünün intihar düşüncelerinin izini uygulamaya kadar sürdüğü ortaya çıktı.