20 milyona yakın öğrenci, eylül ayından bu yana sürdürdükleri yoğun ders programına ara verecek, iki hafta boyunca yarıyıl tatilinde dinlenme fırsatı elde edecek. Okullar 5 Şubat pazartesi gününe dek kapalı olacak.
YARIYIL TATİLİ NE ZAMAN?
Yarıyıl tatili, 22 Ocak 2024 Pazartesi başlayıp 2 Şubat 2024 Cuma tamamlanacak.
Öğrenciler karnelerini 19 Ocak 2024 Cuma günü alacak, okullar 5 Şubat 2024 Pazartesi günü açılacak.
OKULLAR NE ZAMAN KAPANIYOR?
İkinci dönem, 5 Şubat 2024 Pazartesi başlayacak ve 14 Haziran 2024 Cuma sona erecek. İkinci dönem ara tatili ise 8 Nisan 2024 Pazartesi ile 12 Nisan 2024 Cuma tarihleri arasında yapılacak.
Ortaokul ve imam hatip ortaokullarının 5. sınıfları, ortaöğretim kurumlarının hazırlık ve 9. sınıfları ile pansiyonda kalacak öğrencilere yönelik okul hakkında bilgilendirme, akademik ve mesleki gelişimlerini destekleme, yeni girdikleri eğitim ortamına kısa sürede uyum sağlama amacıyla gerekli rehberlik çalışmaları yapılacak.
Takvime göre, 2024-2025 eğitim-öğretim yılı ise 9 Eylül 2024'te başlayacak.
YARIYIL TATİLİ ETKİNLİKLERLE GEÇMELİ
Düzce Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmalık Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mustafa Koç, yarıyıl tatilinde çocuğa "tatil" kavramının aşılanmaması gerektiğini, aksi halde okul başladığında ayak uydurmanın zor olacağını belirterek, bu dönemin ailece kitap okuyarak geçirilmesini önerdi.
Koç, sömestirde öğrencilerin "tatil" kavramını kafalarından çıkarmak için ailelerin çocuklarıyla zaman geçirmesi gerektiğini söyledi.
Çocuğa bu dönemde "tatil" kavramının aşılanmaması gerektiğini vurgulayan Koç, "Çocuk bir konfora alışmayacak. Yani çocuk 'Okul bitti, her şey bitti.' demeyecek. Konfora alışırsa okul başladığında o yoğun ve stresli döngüye tekrar ayak uydurması çok zor olabilir. Bu anlamda bu dönemde uzun liste yapmak yerine akademik anlamda yapılması gereken en temel şey; çocuğun hem kısa hem de uzun süre hafızasını destekleyecek, sözcük dağarcığını geliştirecek kitap okumaktır ve buna ilişkin etkinliklerdir. Bu etkinlikleri anne ve baba birlikte gerçekleştirirlerse hem birlikte daha fazla zaman geçirme hem de çocuğu gerçekten tanıma fırsatı elde ederler." diye konuştu.
Koç, temel sorunun insanların hayalindeki çocuğu var etme çabası olduğuna işaret ederek, "Hayalimizde olan çocuk ile gerçekte olan çok farklı. Bu bağlamda annenin, babanın veya öğretmenin, öğrenciyle bağ kurması için yapması gereken en temel şey; hayalindeki çocuğu göndermek. Gerçek olanla barışık olması gerekiyor çünkü o gitmeyince ısrarla hayalindeki çocuğu elde etmeye çalışıyoruz." ifadelerini kullandı.
Duyguların paylaşılmadığı yerde hiç kimsenin kendini var edemeyeceğini dile getiren Koç, en temel iletişim aracı olan duyguların bastırıldığını ve daha çok eylemlerle dışa vurulduğunu oysa duyguların eyleme değil, kelimelere ihtiyacı olduğunu anlattı.