Peugeot, ürün gamının en yeni üyesine son derece özgün ve tamamen yeni bir isim verdi. Kısa ismiyle Yeni Peugeot RIFTER, farklı bir dünyaya ve kullanım şekline davet ediyor. RIFTER, güçlü ve dinamik duruşuyla markanın tasarım dilini iyi bir biçimde yansıtmayı başarıyor. Yeni Peugeot RIFTER tasarımıyla, güncel Peugeot ürün gamının tasarım anlayışına sadık bir görünüm sergiliyor. Aslan pençesinden esinlenilen tasarım ön farların orta kısmında LED imzasıyla bütünleşiyor.

5

Yeni Peugeot RIFTER, kısa ve yatay konumlu motor kaputu, yüksek omuz çizgisi, kısa ön ve arka aks çıkıntılarıyla
gövde orantıları sergilerken kaslı ve güçlü bir görünüm sunuyor.

Ön tarafta uygulanan Yeni Peugeot RIFTER’a modern bir görünüm kazandıran simetrik formlar tasarımda bütünlüğü sağlamak ve profilden de bakıldığında güçlü bir görünüm sunmak üzere yan gövde de uygulanıyor. Şişkin çamurluk ağızları ve plastik kaplamalar güçlü ve modern görünümü desteklerken bazı donanım versiyonlarında 17 inçlik elmas kesimli alaşım jantlar devreye giriyor.

Arka tasarımı domine eden büyük bagaj kapağı, üç pençe şeklindeki stop lambaları markanın tasarım dilini vurgulamaya devam ederken, köşeleri de içine alan tamponlar tasarımlarıyla günlük kullanımın zorluklarına karşı etkin bir koruma sağlıyor.

4

Yeni Peugeot RIFTER ayrıca SUV dünyasına özgü yüksek oturma pozisyonu, büyük tekerlekler, büyük kapı ve gövde kaplamaları, çamurluk kaplamaları ve tampon korumaları gibi bazı karakteristik tasarım detaylarını bünyesinde barındırıyor.
Rifter'ın iç mekanına baktığınızda ise markanın imzası niteliğinde tüm yeni modellerinde yer alan iCockpit tasarımı, segmentinde Rifter'ı rakiplerinden ayırmayı başarıyor. Ayrıca donanım seviyesine bağlı olarak bazı versiyonlarda sunulan elektrikli el freni sayesinde kazanılan alan, saklama alanı olarak değerlendiriliyor.

Peugeot RIFTER’ın GT Line versiyonu aynı zamanda Peugeot’nun GT Line ürün gamını tamamlıyor. GT Line versiyonu ön ızgara çerçevesi, yan ayna kapakları, tavan rayları ve yan gövde eklentilerinde süslemeler olmak üzere bir dizi Oniks Siyah eklentiye sahip. 17 inçlik “Aoraki” alaşım jantlarla desteklenen paketi ‘GT Line’ logoları tamamlıyor.
İç mekanda ise deri direksiyon simidi, özel renkleri ve döşemesi ile göze çarpan konsol tasarımı, desenli arka plana sahip kadranlar dikkat çekiyor.

2

Markanın EMP2 platformunun üzerinde yükselen Rifter, sürüş dinamiği olarak da segmentinde farklılaşmayı başarıyor.Sürüş açısından süspansiyonlara baktığınızda “Pseudo MacPherson” ön süspansiyon ve çapraz bağlantılı bir arka süspansiyon tarafından olduğunu fark ediyorsunuz. Markaya özgü sürüş karakteristiği için süspansiyon geometrisi ve direksiyon hassasiyeti özel olarak ayarlandı. Ayrıca Rifter'da Advanced Grip Control ve Yokuş İniş Desteği sistemi de yer alıyor.

3

Rifter'ın motor seçeneklerine baktığınızda ise benzinli motorlarda iki farklı güç alternatifine sahip ödüllü 1.2 PureTech motor devreye giriyor. Giriş seviyesinde sunulan PureTech 110hp S&S 5 ileri manuel şanzımanla kombine edilirken son derece düşük tüketim değeriyle dikkat çekiyor. PureTech motorların 130hp S&S versiyonu ise 8 kademeli tam otomatik şanzıman EAT8 ile (2019 itibariyle sunulacak) devreye giriyor.Dizel motorlarda ise üç farklı güç alternatifiyle 1.5 BlueHDi sunuluyor.
Giriş seviyesi olarak sunulan BlueHDi 75hp 5 ileri manuel şanzımanla kombine edilirken, yine 5 ileri manuel şanzımanla kombine edilen BlueHDi 100hp motorun bir de daha yüksek yakıt ekonomisi sunan S&S versiyonu da bulunuyor. Ürün gamının tepe noktasını oluşturan BlueHDi 130hp S&S, standart olarak 6 vitesli manuel şanzımanla kombine edilirken isteğe bağlı olarak 8 kademeli tam otomatik şanzıman EAT8 ile donatılabiliyor.

6

2018 Cenevre Otomobil Fuarı’nda dünya lansmanı yapılacak olan Yeni Peugeot RIFTER Vigo (İspanya) ve Mangualde (Portekiz) tesislerinde üretilecek ve Eylül başlarından itibaren global pazarlarda satışa sunulacak.

1