Mazda 3'ün üçüncü nesli olan model hafif bir makyaj operasyonuyla segmentindeki rekabete dahil olmaya geldi. Mazda 3, 2003 yılından itibaren efsane model olan 323'Ün yerini almıştı. O günden bu yana yapılan değişilikler ve iyileştirmeler otomobili daha modern bir model yaptı.

mazda-323-f_1351_1-kopya

Mazda 3'ün dışarıdan tasarımına baktığınızda, markanın tasarım felsefesi olan KODO tasarım diliyle tanışıyorsunuz. Bu dil, agresif, akışkan ve sade tasarım anlamına geliyor.

img_4740-kopya

Otomobilin sinirli bakışlara sahip olan farlarının üzerinde çatık gündüz ledleri bulunuyor. Farların arasında kalan geniş motor ızgarası markanın logosunu taşıyor.

img_4736-kopya
Makyaj kapsamında farlar ve ön panjur elden geçirildi. Tampon köşelerindeki sis farları da yeni yüze büründü.

img_4738-kopya

Aracın yan profiline baktığınızda ise tasarım dilinden kaynaklı çıkıntılı olan ön ve arka çamurluklar dikkatinizi çekiyor. Ayrıca 18 inç boyutundaki jantlarda oldukça şık. Ayrıca yan aynalar sinyallerine makyaj operasyonuyla kavuşmuş.

img_4744-kopya

Hatchback gövdeli test otomobilimizin arkasına geçtiğinizde ise yumuşak hatların ne kadar agresif olabileceğini kolaylıkla görebiliyorsunuz. Arka tamponda büyük alana sahip siyah plastik yüzey makyajla birlikte gövde rengi olmuş. Tamponun ayrıca tasarımı da elden geçirilmiş. Stopların açık renkli alanları koyulaştırılmış.

img_4729-kopya

Mazda 3 HB'in boyutlarına gelecek olursak 4470 mm. uzunluğa, 1795 mm. genişliğe ve 1465 mm. yüksekliğe sahip. Otomobilin aks mesafesi ise 2700 mm. uzunluğunda. 364 litre bagaj hacmi sunan Mazda 3, toplamda 1185-1271 kg ağırlığında.

img_4716-kopya

Otomobilin içine geçtiğinizde ise klasikleşen el freni yerini artık bu görevi yerine getiren düğme almış. Bu sayede orta konsolda eşya gözü yeri olmuş. Vites kolunun hemen yanında ise "Sport" tuşu bulunuyor. Bu tuş sayesinde vitesleri daha üst devirlerde değiştirmeniz sağlanıyor.

img_4712-kopya

Ön konsolda, yolcu tarafında alüminyum görünümlü dekor çıtasına da kavis verilmiş. Havalandırma ızgaraları da güncellenmiş. Direksiyon üstündeki düğme grubu daha ergonomik olacak şekilde yenilenmiş. Bu makyaj, ağırlıkla tasarım ve ergonomi odaklı içeriğe sahip öyle değil mi? Motor ve şanzımanın yenilenmesine ihtiyaç duyulmamış.

img_4718-kopya

Mazda 3'ün ön konsolunun tam ortasında yer alan multimedya ekranı ve sistemi ise yenilenmemiş. BU sistem aslına bakarsanız oldukça kolay kontrol edilebiliyor. BMW'nin iDrive teknolojisi gibi vites kolunun hemen arkasında bulunan yuvarlak bir düğme sayesinde sistem içinde gezebilirsiniz.

img_4705-kopya

Bu tarz düğmeli sistem işinizi zorlaştırıyorsa 7" dokunmatik ekran üzerinden bu işlemi gerçekleştirebilirsiniz. Ayrıca bu sistemle birlikte çalışan Bose Centerpoint 2 ses sistemi de kulaklarınızın pasını siliyor.

img_4704-kopya

Mazda 3'ün motor kaputunu açtığınızda ise karşınıza 1.5 litrelik 4 silindirli motor çıkıyor. SkyActiv teknolojisine sahip olan bu motor, performans ve keyifli sürüş sağlarken sürücüye daha sorunsuz ve daha az yorucu bir deneyim sunuyor. Hafif ve sağlam gövdesi tepkisel bir sürüşe olanak sağlarken G-VECTORING KONTROLÜ adı verilen yeni motor kontrol teknolojisi, konforlu ve güvenli bir sürüş için direksiyon ve yol tutuşunda önemli bir iyileşmeye de sahip.

img_4734-kopya

Otomobili kullanmaya başladığınız andan itibaren motor gücünü tam olarak hissetmekte zorlanıyorsunuz. Atmosferik olan motor, rakiplerine göre performans açısından biraz geride kalıyor. 120 beygir güç üreten bu motor 150 Nm'de tork üretim değerine sahip. 6 ileri tam otomatik şanzımanla kombine edilmiş olan bu ünite gücünü ön lastiklere iletmekte sorun yaşamıyor.

img_4710-kopya

Sürüş esnasında Mazda 3 size kendinizi konforlu ve yumuşak bir otomobilde gibi hissettiriyor. Hatta şöyle de diyebilirim çoğu orta sınıf modelde sunulan konforun daha iyisini sunmayı başarıyor. Tempolu bir sürüş yapmak isterseniz vites kolunun yanındaki "Sport" tuşuna basın her ne kadar bir farklılık hissetmeseniz de bu durum motorun biraz daha üst devirlere çıkmasına destek oluyor.

img_4708-kopya

Mazda 3 ülkemizde 1.5 dizel ve 1.5 benzinli olmak üzere 2 farklı motorla satın alınabiliyor. Motion, Reflex, Power ve Power Sense donanım seçenekleri olan otomobilin başlangıç fiyatı ise 123 bin 650 tl, bu tabi ki hatchback gövdeli modelin fiyatı...

img_4742-kopya