Forumlarda, sözlüklerde, sosyal medyada ve şikayet portallarında binlerce kişi TTNET'in bağlantı probleminden internet hızına, aboneliklerden faturalara kadar çok sayıda konudan dert yanıyor. TTNET'in ilginç uygulamalarından biri de Sözcü Ekonomi Editörü İsmail Şahin'in başına geldi. Şirket, internet hizmeti alamadığı için 4 gün önce aktif ettiği aboneliğini sonlandırmak isteyen Şahin'den 118 lira talep etti.

Şahin TTNET ile yaşadıklarını şöyle anlattı.

HABER VERMEDEN GELİYORLAR: “24 Ocak 2015 tarihinde TTNET aboneliğim aktif hale geldiğini bildiren bir mesaj aldım. TTNET teknik yetkilileri haber vermeden eve geldiler ve internet hizmetini açtılar. Yüksek bağlantı hızıyla hizmet verdiklerini bu nedenle yeni bir modem almamı söyleyip gittiler. Yeni bir modem alıp bilgisayar başına geçtim. Ancak internete bağlanamadım. 444 0 375 numaralı Çağrı Merkezi'ni aradım ve arıza kaydı açtım. Ertesi gün TTNET teknik ekibi tekrar haber vermeden evime geldi.

PORT BAHANESİ: Sorunu giderdikten sonra açılan internet hızının yavaşlığını belirtmem üzerine portun bulunduğu merkeze uzak olduğumu bu nedenle hızın düşük olduğunu kaydettiler. Portun bulunduğu santral ile evim arasındaki uzaklık 900 metre idi. Aboneliğim üçüncü günü internet hizmeti almaya başladım. Aboneliğim dördüncü günü yani dün işten eve döndüğümde internet bağlantımın olmadığını gördüm. Bunun üzerine TTNET Çağrı Merkezi'in aradım.

KAYIT VAR ÇÖZÜM YOK: Tekrar arıza kaydı aldılar ve teknik bir sorun olduğunu santral üzerinden kontrol edeceklerini söylediler. Bu görüşmeden birkaç saat sonra TTNET'i aradım. Sağlıklı hizmet alamadığım ve sürekli sorun yaşadığım için dört gün önce başlayan aboneliğimi sonlandırmak istediğimi ifade ettim.

118 LİRA İSTEDİLER: Bu işlemi gerçekleştirmek için Telekom Bölge Müdürlüğü'ne giderek 118 lira ödemem gerektiği söylendi. Hiç alamadığım bir hizmet için neden 118 lira ödemem gerektiği konusunda herhangi bir açıklama yapılmadı ve prosedürün bu olduğu söylendi. Bunun tek bir adı var o da vurgundur. TTNET teknik alt yapı yetersizliğinin,  kötü hizmetinin faturasını vatandaşa çıkarmaya çalışmaktadır.”

Şahin, yaşadığının bireysel bir sorun olmadığını ve çok sayıda TTNET abonesinin benzer sorunlar yaşadığını söyledi. İşte diğer TTNET kullanıcılarının Sikayetvar.com adresinden tepkilerini dile getirdikleri binlerce şikayetten bazıları:

Kullanmadığım internet için fatura

Hakan K. Yaklaşık bir aydır TTNET interneti kullanamıyorum. Defalarca çağrı kaydı açtık, verilen cevap altyapı problemi olduğuydu. En sonunda dün Telekom'dan teknik servis görüntüsünde iki eleman geldi, sorunun modem olduğu kendi cihazlarına sinyal geldiği söylendi. Evde iki modemle denediğimi söylememe rağmen modem arızalı dendi. Peki dedim, yeni modem aldım bu da sinyali görmedi! Üstüne üstlük kullanmadığım internete fatura yansıtıldı. Sorunun çözülmesini ve kullanmadığım internet faturasının iptalini istiyorum aksi takdirde gerekli mercilere başvuru yapacağım.

İnternet Hizmeti Alamıyorum 

Dilek Y: Yeni taşındığım eve 20.01.2015 tarihinde TTNET internet bağlatmak için başvurdum 3 gün sonra aradılar ve oturduğunuz bölgede boş port yok. Boşalınca tekrar arayın gibi komik bir cevap verdiler. Hangi çağda yaşıyoruz internetsiz ev kalmasın diyorlar hani nerede. Alt yapı çalışması yok. Benim gibi sıkıntıyı yaşayan bir sürü port mağduru var. Çalışma yapmak için neyi bekliyorsun Telekom.

 Erişim yok para var

Hakan B: 13 Ocak 2015 tarihinden beri internet erişimim yok. Her aradığımda arıza kaydım alındı ama hala sorunum devam ediyor. 7/24 çalıştığını söyleyen teknik servisleri nerede Çalışıyor? Sizi nereye şikayet edebilirim diye soruyorum arıza olduğu için şikayet edemezsiniz deniyor. Bugün ayın 25'i yakında faturam gelecek kullanmadığım internetin parasını ödeyeceğim. Nasıl oluyorda 12 gün sorun çözülemiyor. Sorun mu büyük yoksa birileri bir yerlerde yatıyor mu?

İlgi yok...

Halil D: 4 gün önce (yaklaşık 100 saat önce), iş dönüşü eve geldim ve internet bağlantımın olmadığını gördüm. Modemin DSL bağlantısı ışığının bir türlü sabitlenmediğini gördüm. Bu sebepten TTNET Destek birimine mesaj bıraktım. Dönüş olmayınca ertesi gün bir daha şikayet kaydı oluşturdum, ertesi gün bir daha... Ancak kaç gündür ne bir dönüş yapan oldu ne de arıza sorunu çözüldü. Bu kadar ilgisizlik pes doğrusu! ama faturayı 1 gün geç ödesem hemen faizi eklerler üzerine. İşte TTNET böyle bir firma...

Habersiz tahsilat

Ugur G. : İnterneti bir müddet kullanamayacağım için, hesabımı TTNET müşteri hizmetleri onayı ile dondurmuştum bulunmaktaydım. Ancak bu ay içerisinde tarafıma hiçbir bildirim yapılmadan hesap aktifleştirilmiş, fatura gönderilerek otomatik hesapta olduğu için para tahsilatı yapılmıştır. Söz konusu habersiz tahsil edilen ücretin tarafıma iade edilmesini talep ediyorum.

Kimse ilgilenmiyor

Yusuf U: TNET'den evime internet bağlattım, bağlatmadan önce sorgulatma yaptırdım ve TTNET çalışanları evimin adresinin 12 megabite kadar net çekimi olduğunu söylediler. Bağlatalı 1 haftayı geçti ve internet hızım 2 megabitin üstüne hiç çıkmadı. Müşteri hizmetlerini aradım ilgileneceklerini söylediler henüz ilgilenilmedi bağlattığım internet 16 megabit sınırsız bunun için 71 TL para istiyorlar, birde karşılığında hizmet olsa 71 TL zorumuza gitmez 1,45 dakikalık filmi tam 3 saatten beri izlemeye çalışıyorum. Mağdurum, yardım istiyorum.