Gözlüğümüzü taktık, tulumları giydik, ilk 6 aracın banttan çıktığı Fransa’daki Sochaux Fabrikası’na girdik.Tüm üretim aşamalarına Türkiye’den ilk ve sadece Sözcü olarak tanıklık ettik…

Sochaux / FRANSA

PEUGEOT, ilk neslini 2009 yılında tanıttığı 3008modelini yeniledi. Ancak bu ikinci nesil, hemmarka hemde bizimiçin tarihi bir anlam da taşıyor. Peugeot yetkilerinin adeta ‘çağ atladık’ dediği yenimodelin fabrikada ilk 6 aracının üretimine,koruyucu gözlüğümüzü takıp, tulumlarımızı giyerek, şasi montajından boyahaneye ve satış öncesi son kontrollerin yapıldığı bölüme kadar, tümplatformboyunca her aşamasına tanıklık ettik. Geçtiğimiz 15 Şubat’ta Türkiye’ den sadece Sözcü’nün katıldığı özel bir ziyaret gerçekleştirdiğimiz Sochaux Fabrikası,markanın 1810 yılında kahve değirmeni ile başladığı, 1889 yılında ise ilk otomobilini ürettiği yer. Sochaux halen 6 bine yakın fabrika çalışanı ile Ar-Ge ve Teknik DeneyMerkezi dahil yaklaşık 9 bin 500 kişiye istihdamsağlanıyor… Önümüzdeki eylül ayının son  ünlerinde düzenlenecek ParisOtomobil Fuarı’nda sergilenip satışına başlanacak 3008 için ilk söylenecek söz, “Bir önceki nesline göre ‘Gerçek bir SUV’ olmuş.” 308 modeli ile benzer yüz hatları, eski nesline göre 8 cm. büyüyen boyutu, 6 cm. uzayan aks aralığı ile tamanlamıyla C segmenti bir SUV. Peugeot’nun yeni EMP2 platformu üzerinde geliştirilen araç, dışarıda aslan pençesi stopları, içeride ise yepyeni i-cockpit genleriyle de tambir Peugeot... İkinci nesil, farklı temalarla 12.3 inçlik digital göstergenin yanında, 8 inçlik dokunmatikmultimedia ekran, piyano düğmeler, vites topuzu, iki kollu direksiyon ve kablosuz şarj bölmesi dahil yepyeni bir 3008 ve yepyeni bir Peugeot olarak karşımıza çıktı.

Başlıksız-6

Sınırsız teknoloji


Yenilikçi tasarımının yanında, PureTech ve Blue- HDimotorlar, EAT6 tamotomatik şanzıman ve teknik ekipmanları ile yeni 3008, SUV sınıfının önemli oyuncularından biri olmayı hedefliyor. Yeni eğiminiş destek sistemi Hill Assist Descent Control (HADC) dik yamaçlarda bile güvenli ve kontrollü bir şekilde aracın ilerlemesini sağlıyor. ADAS (Advanced Driver Assistance System- Gelişmiş Sürüş Destek Sistemi) yoldaki tüm tehlikeleri en aza indiriyor. Bunlardan, Aktif Güvenlik Freni veMesafe İkaz Sistemi, Aktif Şeritten Takip Sistemi, SürücüYorgunluk Uyarı Sistemi, Otomatik Adaptif Uzun Far Asistanı, Hız Sınırı Trafik İşaretini Tanımlama ve Hız SınırıÖnerme Sistemi, FrenYapmaÖzelliğine Sahip Adaptif Hız Sabitleme Sistemi (Otomatik şanzımanla) ve Aktif Kör Nokta Uyarı Sistemi sadece birkaçı.

Başlıksız-2

BENZiNLi-DiZEL, OTOMATiK-MANUEL


Yeni 3008’de opsiyonel sunulan sensörlü otomatik bagaj kapağı, pnömatikmasaj özellikli ön koltuklar, Fransız Focal imzasını taşıyan Hi-Fi Ses Sistemi gibi konfor özellikleri de sunuluyor. Advanced Grip Control; orta konsolda bulunan düğme üzerinden kontrol edilen ve Normal, Kar, Çamur, kum, ESP kapalı olmak üzere beş faklı sürüşmodu sunarken, 18 inçlik M+S (Mud&Snow/ Çamur ve Kar) tipi özel lastikler gibi özellikleri de bünyesinde barındırıyor.Visio Park (360 derece görüş) ve ParkYardımcısı’nın en güncel versiyonuyla destekleniyor. Türkiye’ye 1.2L PureTech 130 S&S 6SMT (6 viteslimanuel şanzıman), 1.2L Pure- Tech 130 S&S 6 vitesli otomatik şanzıman ve 1.6L THP 165 S&S 6 vitesli otomatik şanzımanla benzinli, 1.6L BlueHDi 120 S&S 6SMT (6 viteslimanuel şanzıman) ve 1.6L BlueHDi 120 S&S 6 vitesli otomatik şanzımanlı dizelmotorlarla gelmesi beklenen yeni 3008, ekim ayı gibi ülkemizde de satışa sunulacak.

Başlıksız-4