Bu sezon Türkiye’den 4 takımın katıldığı Euroleague’de, toplam 15 sponsor bulunuyor ve organizasyonun isim sponsoru Türk Hava Yolları’nın (THY) yanı sıra, 9 Türk şirket de ligi ayakta tutuyor. Finallerde Euroleague takımlarını 200 ülkeden 2 milyar kişi takip ederken, özellikle Yunan ekipleri ligi gelirlerindeki artışı kulüplere yansıtmamakla eleştiriyor.
Katılan takımların hedefindeki basketbol ligi, bugün Fenerbahçe’nin 2’nci kez oynayacağı final maçını kazanan takıma 1 milyon Euro, ikinciye 500 bin, üçüncüye 350 bin ve dördüncü takıma 150 bin Euro ödül verecek. Fenerbahçe geçen yıl da final oynamış ve Euroleague’den 1.5 milyon Euro gelir etmiş, şampiyon olan CSKA ise 1.7 milyon Euro’yu kasasına koymuştu.
FUTBOLUN 9'DA 1'İNİ ALIYORLAR
Şampiyonlar Ligi finalini kazanan takım 9 milyon Euro’yu kasasına koyarak, Avrupa’nın basketbol şampiyonundan 9 kat fazla gelir elde ediyor. Basketbol kulüpleri, gelir artırmak için sponsorluk anlaşmaları yapma yoluna gidiyor.