Reklamsız Sözcü

TÜİK yazılı medya verilerini açıkladı

Türkiye'de habere ilgilinin azaldığı, gazete satışlarının düştüğü bir dönemde Sözcü Türkiye'nin en çok satan bir numaralı gazetesi olmaya devam ediyor!

Sozcu.com.tr
android-time 14:36 26 Temmuz 2017
TÜİK yazılı medya verilerini açıkladı
Türkiye'de habere ilgilinin azaldığı, gazete satışlarının düştüğü bir dönemde Sözcü Türkiye'nin en çok satan bir numaralı gazetesi olmaya devam ediyor!

Reuters Institute’ın geçen ay yayımladığı bir rapora göre Türkiye ve Yunanistan’da bulunan okurların yüzde 57’si günlük haber tüketiminden uzak duruyor. Hal böyle olunca bu durum Türkiye’deki gazete satışlarına da yansıdı.

İLGİLİ HABERReuters dijital medya raporunu açıkladıReuters dijital medya raporunu açıkladı

TÜİK’in Yazılı Medya İstatistikleri’ne göre gazete ve dergilerin tirajı, 2016 yılında 2015 yılına göre %20 azaldı. Ülkemizde 2016 yılında yayımlanan gazete ve dergilerin yıllık toplam tirajı 1 milyar 705 milyon 225 bin olup, bunun %94,1'ini gazeteler oluşturdu.

Türkiye'de gazete ve dergi satışları GRAFİK: TÜİK

Türkiye’de gazete ve dergi satışları GRAFİK: TÜİK

2015 yılında Türkiye çapında 1 milyar 994 milyon gazete satılırken, 2016 yılında bu rakam 1 milyar 604 milyona indi.

SÖZCÜ BİR NUMARA
Gazetelerin okur kaybettiği bu dönemde Türkiye'nin muhalif sesi Sözcü tüm baskılara rağmen Türkiye'nin en çok okunan gazetesi olmaya devam ediyor. Okurlarının gücüyle her geçen gün biraz daha büyüyen Sözcü günlük 300 bin tirajı ile Türk basınının en çok satan gazetesi. Sözcü tirajını bağımsız bir şekilde denetlettiriyor.

GAZETELERİN YÜZDE 70’İ YEREL YAYIN YAPTI

Yayımlanan gazetelerin %90,7'si yerel, %6,6'sı yaygın (ulusal), %2,6'sı ise bölgesel yayın yaptı. Dergilerin ise, %54,8'i yaygın (ulusal), %39,3'ü yerel, %5,8'i bölgesel yayın yaptı. Gazetelerin toplam tirajının %82’sini yaygın (ulusal), %16,5’ini yerel ve %1,5’ini bölgesel yayımlanan gazeteler, dergilerin ise %71,6’sını yaygın (ulusal), %24,3’ünü yerel ve %4’ünü bölgesel yayımlanan dergiler oluşturdu.

Türkiye'deki gazete ve dergi sayısı da azaldı. GRAFİK: TÜİK

Türkiye’deki gazete ve dergi sayısı da azaldı. GRAFİK: TÜİK

DERGİLERİN YÜZDE 23.8’İ AYLIK YAYIMLANDI

Gazetelerin %30'u haftalık, %24’ü haftada iki-altı gün arası, %15,5'i günlük olarak yayımlandı. Dergilerin ise %23,8'i aylık, %21,2'si üç aylık, %15’i altı aylık olarak yayımlandı. Gazetelerin yıllık tirajının %90‘ını günlük, %5,9’unu haftada iki-altı gün arası, %2,3’ünü haftalık olarak yayımlanan gazeteler, dergilerin ise yıllık tirajının %56'sını aylık, %12,2'sini haftalık, %11,7’sini üç aylık yayımlanan dergiler oluşturdu.

GAZETELERİN YÜZDE 87’Sİ SİYASİ VE GÜNCEL HABERLER VERİYOR

Yayınlanan gazetelerin %86,9'u siyasi/haber/güncel, %2,9’u sektörel/mesleki, %2,1’i yerel yönetim içerikli olurken, dergilerin %18,1'i sektörel/mesleki, %13,3’ü akademik, %7,6’sı eğitim/sınav içerikli yayımlandı. Yayımlanan gazetelerin %12,8'i, dergilerin ise %9,2'si ek verdi.

İLGİLİ HABERYalan haberle nasıl mücadele edilecek?Yalan haberle nasıl mücadele edilecek?
Son güncelleme: android-time 14:5326.07.2017
SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet social-whatsapp Whatsapp more