Elektrikli arabalar hızla popüler olurken, bir yandan da motor sporları dallarına girmeye başlıyorlar. Formula 1’in elektrikli versiyonu Formula E gibi örnekleri gelecek senelerde daha sık göreceğiz. Belki de bu motor sporları dallarından biri ralli olabilir.

Konu elektrikli araba olunca, teknoloji firmaları daha başarılı

Profesyonel ralli pilotu Rauno Aaltonen, kimsenin pek merak etmediği bir şeye takılmış ve küçük elektrikli otomobili BMW i3’ü ralli parkuruna çıkartmış. Ralli otomobiller için hızdan çok güç, kontrol ve stabilite önemlidir. Aaltonen Motor Sport firmasının kurucusu da i3’de bunların hepsini bulmuş durumda. Elektrikli araba motorları içten yanmalı motorlar gibi çalışmaz ve yüksek tork vermek için devirlenmeleri gerekmez. Yani daha gaza bastığınız anda arabadan maksimum torku almanız mümkündür.

Rauno Aaltonen elektrikli i3’ü denediğinde bu özellik çok hoşuna gitmiş. Özellikle bu araba ile drift yapmanın ve köşeleri dönmenin çok zevkli olduğunu ifade ediyor. Arabanın daha kalkıştan sanki 1.000 beygir gücündeymiş gibi tepki verdiğini söylüyor. Aaltonen bir elektrikli arabayı ralli için kullanmanın kendine özel dinamiklerine alışmanın zaman aldığını, ama bir kez alışınca çok başarılı olduğunu savunuyor.

Bu konuda yalnız da değil, çünkü Red Bull Global Rallycross organizasyonu 2018’den itibaren sırf elektrikli arabaların yarışacağı özel bir turnuva düzenleneceğini açıkladı. Ayrıca İspanyol Acciona firması son iki yıldır dünyaca ünlü Dakar Rallisi’ne özel yapım elektrikli araçları ile katılan tek firma.