Reklamsız Sözcü

NASA, yıldızların oluşumunu keşfetti

Amerikan Uzay ve Havacılık Dairesi'nin (NASA) uçan teleskobu olarak bilinen Sofia sayesinde, yıldızların gaz ve toz bulutlarından nasıl doğduğuna ilişkin önemli bilgiler elde edildi.

Sozcu.com.tr
android-time 21:45 10 Ocak 2018
NASA, yıldızların oluşumunu keşfetti

Uzay gözlem merkezi Sofia’nın yaptığı ölçümleri inceleyen bilim insanları, yıldızların oluşumunda manyetik alanın büyük rol oynadığını ortaya çıkardı. Dünya’ya en yakın yıldız oluşum bölgelerinden Rho Ophiuchi A’yı araştıran uzaybilimciler, Sofia’ya HAWC+ adı verilen bir mekanizma yerleştirdi.

İLGİLİ HABERGüneş sisteminde ilk uzaylı görüldüGüneş sisteminde ilk uzaylı görüldü

Böylece Samanyolu düzleminde varolan moleküler gazlar ve toz tanelerinin oluşturduğu dev bulutların, kendi kütle çekimleriyle nasıl sıkıştığı gözlemlendi. Bulutların manyetik alanlarda nasıl farklı kutuplarda hizalandığı da haritalandırıldı.

İLGİLİ HABERKomplo teorisyeni: NASA'ya inanmayınKomplo teorisyeni: NASA'ya inanmayın

Araştırma raporunun yazarlarından Fabio Santos’a göre, yıldız ve gezegenlerin nasıl oluştuğu hâlâ gökbilimin en karmaşık sırlarından. Şu ana kadar elde edilen bilgilerle, yıldızların oluşumu dev gaz ve toz bulutlarının sıkışmasıyla açıklanıyor. Giderek yoğunlaşan bu bulutlar parçalanarak gaz yığınlarına dönüşüyor, ardından da “çekirdek” dediğimiz yoğun yapılar oluşuyor. İşte bebek yıldızlar da gaz ve tozdan oluşan bu yoğun çekirdeklerde bulunuyor.

İLGİLİ HABERCasus uydu okyanusa düştüCasus uydu okyanusa düştü

MANYETİK ALANLARLA HİZALANIYOR

Sofia’nın yakaladığı görüntüleri inceleyen araştırmacılar, bulutlardaki toz taneciklerinin manyetik alanlarla nasıl hizalandığına tanık oldu. Araştırmanın bulguları aynı zamanda yıldızları oluşturan bulutların yoğunluğundaki farklılıklara bağlı olarak, tozun manyetik alan çizgileri boyunca farklı hizalandığını ortaya çıkardı. Böylece yıldızların sadece kendi kütle çekimleriyle değil, manyetik alanlar gibi başka unsurların da devreye girmesiyle oluştuğu görüldü.

Son güncelleme: android-time 21:5010.01.2018