Sanatsal parlaklık sembolü
Pantone Renk Enstitüsü’nün Yönetici Direktörü Leatrice Eiseman, seçtikleri renkle ilgili açıklamaları şu cümlelerle yapıyor: “İçinde bulunduğumuz dönem, yaratıcılık ve hayal gücü gerektiriyor. Pantone 18-3838 ultra violet rengi, bilinçliliğimizi ve potansiyelimizi daha üst seviyeye çıkaran mavi tabanlı bir mor. Bu mor adeta yerli bir yaratıcı ilham kaynağı.
Mor aynı zamanda tahmin edilemez ve değişken günümüzle de uyumlu. Zira uçsuz bucaksız ufku temsil ediyor.” 18 yıldır moda, teknoloji ve medya trendlerini araştıran enstitü, karşıt kültür, geleneksel olmayan ve sanatsal parlaklık sembolü olarak da görülen ultra violet’nin, geleceği işaret eden özgünlüğü, yaratıcılığı ve hayalci düşünceyi ileten kozmik bir mor olduğu görüşünde...
Kraliyet Ailesi’nin tercihi
Morun bir tonu olan ultra violet Kraliyet Ailesi’nin, özellikle de Kraliçe II. Elizabeth’in gözde rengi. Hollywood’un ünlü isimlerinin üzerinde, sokak stilinde ve moda haftalarında podyumlarda sık sık karşılaştığımız mor, Gucci, Rochas, La Perla, Loewe gibi ünlü moda evlerinin de odak noktası olmuş durumda.
Günlük hayatta her ne kadar korkutucu bir renk gibi görünse de bu tonun mutlaka gardırobunuzda bulunması gerek. Zira bu rengi kış aylarında da istediğiniz gibi kombinleme özgürlüğüne sahipsiniz...
Yeni sezonda baştan aşağı MOR
Saçlarda, kozmetikte, makyajda, aksesuarlarda, ayakkabı ve çantalarda da karşımıza sıklıkla çıkan mor, yeni sezonda baştan aşağı aynı renkle yapılan kombinlerde de kendini gösterecek.