Aradan geçen yıllara rağmen bir Audi R8, hala insanın başını çevirmesine neden olabiliyor. Ingolstadt’tan çıkan süpersporcu için eskidi veya demode görünüyor demek imkansız. Ancak biraz makyaj tazelemenin de kimseye zararı yok.

Böyle düşünen Audi, 2006’dan beri yollarda olan alüminyum sporcusunu 2013 yılı için bir dizi yeniliklere tabi tuttu. Görsel açıdan bakıldığında R8’deki değişiklikleri, yeni farlar, ön ızgara ve tamponla birlikte yeni LED stoplar olarak sıralamak mümkünken, ön tamponda opsiyonel olarak karbon-fiber spoyler seçeneği de sunuluyor. İç mekanda direksiyon ve döşeme gibi bölümlerde küçük değişiklikler yapılırken, şimdiye kadar sunulan otomatikleştirilmiş manuel şanzıman R tronic’in yerini 7 kademeli çift debriyajlı S tronic şanzıman almış. 4.2 lt’lik V8 ile 5.2 lt’lik V10’un, sırasıyla 430 HP ve 525 HP olan güçlerinde bir değişiklik yapılmazken her iki versiyon da yeni şanzıman sayesinde daha iyi performans değerlerine sahip. 4.2 lt V8’in 0-100 km/s hızlanması 4.3 saniye sürerken, maksimum hız 300 km/s’de son buluyor. 525 HP’lik V10’un performans değerleriyse 0-100 km/s 3.6 saniye ve 314 km/s maksimum hız. Makyaj öncesinde 560 HP’lik GT versiyonuyla daha çok performans isteyenlere bir alternatif sunan R8, makyajla birlikte Plus isimli yeni bir versiyona da kavuşmuş.GT’nin yerini alan R8 Plus, 550 HP ile selefi kadar güçlü olmasa da, 3.5 saniyelik 0-100 km/s hızlanması ve 319 km/ s’de son bulan maksimum hız GT’yi aratmıyor.

Sadece 333 adet üretilecek olan Plus versiyonu, gereksiz donanımların sunulmaması ve daha çok hafif malzemenin kullanılmasıyla manuel şanzımanlı bir R8 V8’den sadece 10 kg daha ağır.Yılın son aylarında satışa sunulacak olan cilalı R8’in dünya prömiyeri ise eylüldeki Paris Otomobil Fuarı’nda gerçekleşecek.

 

FOTOĞRAFLAR İÇİN TIKLAYINIZ