Tayyipgiller’in avukatı Sabah Gazetesi, işadamlarının SÖZCÜ’yü beslediğini, hak ettiğinden fazla reklam verdiğini söylüyor. Oysa aynı patronlar asıl, Sabah’a hak ettiğinden fazla reklam veriyor...
Burak Akbay'ın sahibi olduğu SÖZCÜ Gazetesi, Erdoğan’ın çocuklarının Bağ-Kur’a ödenmemiş borcu olduğunu manşet yaptı. Padişahın (Tayyip) ve sadrazamın (Damat) sağ kanadı Sabah Gazetesi, saldırıya geçti. Kendi yaptıklarına bakmadan, SÖZCÜ’yü yalancılıkla suçladı. Üstelik, bazı işadamlarının SÖZCÜ’yü desteklediğini belirtti. Oysa SÖZCÜ’nün haberi doğruydu...
REKLAM VERENİN PARASI ÇÖPE GİDİYOR
Okurundan başka hiçbir güce dayanmayan SÖZCÜ, tiraj oyunları ve siyasi baskılarla hem halkı hem de reklamvereni kandıran yandaş medyanın hedefi haline geldi. Az satmasına ve iktidar desteğiyle, sektörün önde gelen kamu ve özel firmalarından hak ettiğinden kat be kat fazla ilan aldığı defalarca ortaya çıkan Sabah, Türkiye’nin 3. büyük gazetesi SÖZCÜ’ye yalanlarla dil uzattı. Sabah, gazete satışında ve Basın İzleme Araştırma Komitesi’nin (BİAK) okur erişimi rakamlarına göre gerisinde bulunduğu SÖZCÜ’nün, iktidar karşıtı sermaye tarafından beslendiğini öne sürdü. Doğruları yine biz anlatalım...
TİRAJDA GERİDE AMA REKLAMDA ÖNDE!..
Türkiye’de, bağımsız ve tarafsız bir denetim mekanizması olmadığı için Sabah, şişirilmiş satış rakamları ile reklamverenin karşısına çıkıyor. Kamu kurumları, Basın İlan Kurumu ve diğer reklam verenler “beyanı” esas aldığından, abone ve sponsorlu satış rakamlarıyla şişirilen tirajlar üzerinden reklam kanalları açılıyor. Tirajı ve okur erişimi SÖZCÜ’nün gerisinde olan Sabah’ın iftirasına, araştırma şirketi Nielsen’in basın izleme verilerinden hareketle hazırladığı rakamlar üzerinden cevap verelim. 1 Ocak-30 Kasım arasında, iki büyük şirketin verdikleri ilanların karşılaştırması şöyle:
- Koç Grubu: Sabah Gazetesi’ne toplam basın harcamalarından yüzde 16, SÖZCÜ’ye yüzde 3.1 oranında pay verdi.
- Doğuş Grubu: Sabah Gazetesi’ne toplam basın harcamalarından yüzde 14.9, SÖZCÜ’ye yüzde 3.6 oranında pay verdi.
KAPIYA BIRAKILAN GAZETE TİRAJA YANSITILIYOR
Gazete satışı ve okura erişim gücü SÖZCÜ’nün gerisinde olan Sabah, reklamverenin karşısına kah hormonlu rakamlar kah iktidar gücüyle çıkıyor. Büyük sitelerin kapısına sabahın erken saatlerinde dayanan kamyonlar, her kapıya bedava gazete bırakıyor. Buna “sponsorlu satış” deyip, tiraja yansıtıyorlar. Reklamvereni kandırıyorlar.
SABAH'IN KREDİ BORCU ÖDENDİ Mİ?
ÇALIK Holding’in Sabah-ATV medya grubunun satın alınmasında, Vakıfbank ve Halkbank’tan alınan 750 milyon dolarlık kredi sık sık kamuoyu gündemine gelse de buna dair iktidar kanadından net bir açıklama gelmedi. CHP Genel Başkan Yardımcısı Faik Öztrak da Ziraat Bankası’nın Çalık’a ait Aktif Bank’ın tahvil ihraçlarında 2 milyar TL’yi aşkın alımda bulunduğu ve sağlanan bu kaynakla, Çalık Grubu’nun Sabah-atv alımı nedeniyle Vakıf Bank’a olan borçlarının bir kısmının kapatıldığı iddialarını TBMM gündemine taşımıştı.
GAZETENİN SAHİBİ KİM?
17-25 Aralık soruşturması kapsamında dönemin Başbakanı Tayyip Erdoğan’ın talimatı ile hükümete yakın işadamlarından Sabah-atv’nin satışıyla ilgili 630 milyon dolar toplandığı iddia edilmişti. 17 Aralık operasyonunun ardından 20 Aralık 2013’te Sabah-atv’nin Çalık Grubu’ndan Ömer Kalyoncu’nun kurduğu Zirve Holding’e devir işleminin gerçekleştiği Rekabet Kurulu’na bildirildi, izin alındı. Çalık Grubu künyeden çıktı. Ancak gazetenin künyesinde Zirve Holding veya ona bağlı şirketlerden birinin ismi bulunmuyor. Künyede gazetenin sahibi olarak Turkuvaz Gazete Dergi Basım A.Ş. gözüküyor.
BİZ 'HODRİ MEYDAN' DİYORUZ, YA SİZ?
Arkalarına aldıkları siyasi iktidarın gücüyle hareket eden yandaş medyaya, okurundan başka gücü olmayan bir gazete olarak ‘hodri meydan’ diyoruz: Gerçek tirajınızı açıklayın...
Hangi gazetenin 30 bin 40 bin satarken satış rakamını 100 binin üzerinde gösterdiği ortaya çıksın. Hangi gazete ne kadar reklam alıyor? Hangi kamu kuruluşları az tirajlı gazeteleri reklama boğuyor? Kim hangi reklamı-ilanı kaç paraya alıyor? Açıklansın... Bunun için bağımsız bir denetimci atansın. Tiraj oyunu ve siyasi baskılarla hak etmedikleri kadar çok reklam alan ve bu sayede hem halkı hem reklamvereni kandıran gazetelerin oyunu ortaya çıksın. Hem vatandaş hem de reklam veren artık daha fazla kandırılmasın. Biz SÖZCÜ Grubu olarak her şeye açığız, ‘Varız’ diyoruz... Ya siz?
Kim, kimi besliyor!
Burak Akbay'ın sahibi olduğu SÖZCÜ’ye çamur atan havuzcu Sabah’ın yalanları bir bir ortaya çıkıyor...