Sözcü Plus Giriş

MEB kodlama dersi müfredatını, BÖTE başkanlarına danıştı!

Kodlama eğitimi müfredatında gelinen noktaya ilişkin bakanlık yetkilileri tarafından sunumlar yapılarak akademisyenlerin görüş ve önerileri alındı.

Güncellenme: 15:40, 23/03/2016
MEB kodlama dersi müfredatını, BÖTE başkanlarına danıştı!

MEB’de kodlama eğitimi mesaisi sürüyor. Kodlama eğitiminin müfredata dahil edilmesi çalışmaları kapsamında, 40 üniversitenin Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Bölümü (BÖTE) başkanları ile toplantı düzenlendi.

Kodlama eğitimi müfredatında gelinen noktaya ilişkin bakanlık yetkilileri tarafından sunumlar yapılarak akademisyenlerin görüş ve önerileri alındı.

Başkent Öğretmenevi’nde yapılan toplantıda konuşan MEB Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürü Ahmet Onur Ak, FATİH Projesi’nin eğitim teknolojileri alanında kapsamı itibarıyla dünyada benzeri olmadığını ifade etti.

FATİH’in bir projeden çıkarak programa dönüştüğünü dile getiren Ak, “Bugün FATİH, dersliklerimize ulaştırılan 1 milyona yakın internet bağlantı ucu, yaklaşık 450 bin dersliğimizde bulunan etkileşimli tahta, 1,5 milyon öğretmen ve öğrencimizin kullandığı tablet bilgisayar, yüz binlerce dijital eğitim içeriği ve milyonlarca kullanıcısıyla dünyanın en büyük dijital okulu haline gelen Eğitim Bilişim Ağıdır.” diye konuştu. Donanımın tek başına anlam taşımadığının altını çizen Ak, öğretmenlerin teknolojileri kullanma kabiliyetleri olması ve müfredatların öğrencilerin beklentilerine cevap verebilmesi gerektiğini vurguladı.

“DÜNYADAKİ EĞİLİMLERİ YANSITAN BİR PROGRAM OLMALI”
Ak, kodlama dersi müfredat çalışmalarına ilişkin şunları kaydetti:

“Kodlama müfredatında yapılması planlanan revizyon çok önemli. Bu yeni programın ihtiyaçlara ve beklentilere cevap veren, uygulanabilir, dünyadaki eğilimleri yansıtan bir program olması gerektiğini düşünüyoruz. İçerik, teknoloji ve pedagojiyi bütünleştiren, toplumsal sorumluluklarında öğrencileri destekleyen, işlevsel yapıya sahip bir program hedefliyoruz. Bu doğrultuda, müfredatı şekillendirecek ´eğitim felsefesi, temel ilke ve kaideler neler olmalı, müfredatta neler, hangi boyutta yer almalı´ gibi bir takım sorular ortaya çıkıyor.” Ak, akademisyenlerin katkısının çok değerli olduğunu sözlerine ekledi.

Toplantıda, FATİH Projesi, Eğitim Bilişim Ağı (EBA), Etkileşimli Sınıf Yönetimi (ESY) ve kodlama eğitimi müfredatında gelinen noktaya ilişkin bakanlık yetkilileri tarafından sunumlar yapılarak akademisyenlerin görüş ve önerileri alındı.