Mağazanın çevresini nadir bulunan Pokemon’larla dolduran iş yeri sahipleri, 30 dakika boyunca oyuncuların burada bulunmasını sağlıyor. Bu taktikle dükkan kiralarının rakamlarında artış sağlayan işverenler, aynı zamanda mağazaların cirolarının da yükselmesini sağlıyor. Bu durum, Pokemon GO’ya merak salan büyük bir kitlenin ödüllerle nasıl yönlendirilebileceğine ‘ürkütücü’ bir örnek olarak karşımıza çıkıyor.
Oyunun yapımcısı olan Niantic Lab’in CEO’su John Hanke, sanal sembolleri yerleştirmek için lokasyon sponsorluğuna başlayacaklarını açıkladı. Oyun için yayınlanacak bir sonraki güncelleme ile şirketler, belirli bir ücret karşılığında mekanlarına nadir bulunan Pokemon’ları yerleştirebilecekler. Bunun dışında oynanan asıl karakteri güçlendirmek için oyun içi satışların da uygulamaya ekleneceği belirtildi.
Pokemon GO'nun esnafın yeni gelir kapısı olduğuna dair ülkemizden bir komik paylaşım da şu şekilde;