İstanbul Deniz Otobüsleri (İDO) iç hatlar seferlerini 1 Aralık itibariyle durduruyor. Şirket yetkilileri hatların kapanmasında ekonomik koşulların önemli bir rol oynadığını söylerken zarar eden hatları kapatma kararı aldıklarını bildirdi.

Öte yandan İDO kaynakları Osmangazi Köprüsü geçiş fiyatlarının düşürülmesinin de İDO'nun öngöremediği bir hamle olduğunu vurguladılar.

İDO iç hatlar seferleri İDO iç hatlar seferleri

OSMANGAZİ CİDDİ BİR ALTERNATİF


İDO'nun Bursa ve Yalova dış hatlar seferleri başta olmak üzere Osmangazi Köprüsü geçiş güzergahında ciddi bir alternatif olarak rol oynuyor.

FİYATLAR NEYDİ NE OLDU?


Köprünün inşaatı devam ederken Osmangazi Köprüsü 35 dolar+KDV'ye açılacağı bildirilmişti. Böylece köprünün açıldığı zaman geçiş ücreti yaklaşık 123 TL olacaktı. Eğer bu geçiş ücreti bugünkü dolar kuru alınarak uygulansa idi ücret 226 TL'ye çıkacaktı.

2017 yılının başında ise otomobillerden 89 TL alınan Osmangazi Köprüsü'nün geçiş ücreti 65 TL'ye düşürüldü.

Köprüden içinde bulunduğumuz kasım ayında 71 TL'ye geçilebiliyor.

ABD'DE DAVALIK OLDU


İDO'nun İngiliz ortağı Souter Invesments Osmangazi Köprüsü'ndeki indirim için köprüyü işleten Otoyol AŞ'ye Washington'da dava açmıştı. Şirket köprüde yapılan bu indirimlerin imzalanan sözleşmelere aykırı olduğunu iddia ediyordu.

İBB'nin iştiraki olan İstanbul Deniz Otobüsleri 2011 yılında 861 milyon dolara Tepe-Akfen-Souter-Sera ortak girişim grubuna satılmıştı.

ALTERNATİFLER NELER?


İDO'nun iç hatlardan çıkmasıyla birlikte. İstanbul'da iç hat seferleri Şehir Hatları Vapurları, Dentur ve Turyol kaldı.