Tekirdağ'ın Çorlu ilçesi yakınlarında Uzunköprü-İstanbul seferini yapan 362 yolculu trenin 6 vagonu, raylardan çıkıp devrildi. Kaza sonucunda 24 kişinin öldü, 318 kişi de yaralandı.

FOTO:AA FOTO:AA


Facianın lokomotif ve ilk vagonunun geçişinden sonra, menfezin altındaki toprağın kayması sonucu rayların boşlukta kalması sonucu meydana geldiği açıklandı. Uzun süre kapalı olan tren yolunun, 1 Mayıs 2018'de yani yaklaşık bir buçuk ay önce seferlere açıldığı öğrenildi.

FOTO:İHA FOTO:İHA

YOL KONTROLÜ YAPILMIYOR MUYDU?


Kazaya sebep olan menfez göçüğü 'bölgede düzenli yol kontrolü yapılmıyor muydu?" sorusunu akıllara getirdi. Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan ise yolun kontrolünün Nisan ayında yapıldığını söyledi.

menfezz Yağmur nedeniyle altı çöken bu raylar kazanın nedeni olarak görülüyor


BEKÇİ YOK MUYDU?

Tren yollarında toprak kayması gibi durumların sık sık meydana geldiğini belirten uzmanlar, raylardaki kontrollerin ise düzenli olarak, sadece bu işi yapan TCDD işçileri tarafından yapıldığını hatırlattılar. Bu görevlilerin raylardaki bu tür bozulmaları makinistler başta olmak üzere gerekli birimlere bildirdiklerini belirten uzmanlar, bekçilerin artık tarihe karıştığını söylediler.

"YOL BEKÇİLERİ ARTIK YOK, MOTORİZE EKİPLER VAR"

Sözcü'ye konuşan bir uzman "Eskiden, yol bekçileri sistemi vardı demiryollarında. Yol kısım şefliklerine bağlı çalışırlardı. Ancak, bunlar motorize değillerdi.
Sonradan Yol Bakım Onarım Müdürlükleri'ne bağlı Yol Bakım Şeflikleri haline geldiler. Motorize sisteme geçildi. Raylar üzerinde giden araçlar sayesinde yol turnikeleri yapıyorlar." dedi.

Motorize ekiplerin çalışma sistemini de anlatan uzman şunları söyledi "Bu birimler sorumluluk alanlarındaki hatlarda haftada en az bir kez o güzergah üzerinde gözle görerek bozulan, yumuşayan zeminleri, kayma eğiliminde olan bölümleri tespit eder ve varsa sorunları bildirerek oraların onarımını sağlarlar. Yol bakım şeflikleri 9 personel ve başlarında çavuş denilen sorumlu ile görev yaparlar. Büyük olasılıkla TCDD 1. Bölge sorumluluğundaki yol bakım onarım müdürlükleri. Kaza yaşanan bölümde de bu kontrollerin yapılmasını sağlamışlardır."

"BAKIM VE ONARIM MÜTEAHHİTLER ELİYLE YAPILIYOR"

Yol bakım ve onarımların büyük bölümünün artık müteahhitler eliyle yapıldığını belirten uzman "Merkezden açılan ihalelerle sistem işlemekte. Bu bölgede de bu sistemle müteaahhitlik işleri gerçekleştirildi. Ancak, menfezlerin ne durumda olduğu, hattın hangi düzeyde yapıldığı bilinmiyor. Sorun bu müteahhitlik hizmetinde mi, yoksa başkaca zincirleme sayılabilecek eksiklik, aksaklık mı söz konusu araştırmalar sonucu ortaya çıkabilir...Demiryolu'nun deneyimli personeline göre, bu aşamada önemli olan suçlu aramak değil, bu kazadan ileriye yönelik dersler çıkarmak. İhale işleri genellikle TCDD Genel Müdürlüğü bünyesinde verildiğine göre, asıl ders çıkarması gereken yer de orası. Önemli olan, bu kazadan sistemi kontrol eden, koordine edenler hangi dersleri çıkartacak?" diye konuştu.

EMEKLİLİĞİ GELEN BIRAKIYOR

Türkiye’de Devlet Demiryolları bünyesinde şu anda 59 yol bekçisi var. Emekliği gelen bekçinin yerine ise yeni personel alımı yapılmıyor. Hızlı tren hatları ise elektronik sistemle denetleniyor.