Reklamsız Sözcü

Sonunda tanıştık : Hyundai KONA!

Hyundai'nin merakla beklenen B-SUV segmentindeki otomobili olan Kona ile geçen hafta Bodrum'da tanıştık. Kona, dört tekerlekten çekiş özelliği, güçlümotoru ve erişilebilir satın alma fiyatıyla segmentindeki dengeleri değiştirmeyi hedefliyor.

Fatih TAN
android-time 09:23 14 Mayıs 2018
Sonunda tanıştık : Hyundai KONA!
Hyundai'nin merakla beklenen B-SUV segmentindeki otomobili olan Kona ile geçen hafta Bodrum'da tanıştık. Kona, dört tekerlekten çekiş özelliği, güçlümotoru ve erişilebilir satın alma fiyatıyla segmentindeki dengeleri değiştirmeyi hedefliyor.

Hyundai, 2001’de Avrupa'da piyasaya sunduğu Santa Fe modeliyle ilk kez SUV pazarına giriş yapmıştı. 16 yıllık süre içerisinde model gamına eklediği diğer ürünlerle marka bu segmentteki yerini korudu. Hyundai, Avrupa’da 2 milyona yakın SUV satarak bu pazardaki başarısını tüm otomotiv sektörüne gösterdi. Hyundai’nin 2015 yılında piyasaya sunduğu yeni nesil Tucson ise Avrupa'da 3 yılda 335.000’den fazla satışla en hızlı satılan SUV olarak öne çıktı. Marka, tüm bu geçmişini şimdi yepyeni bir SUV modeliyle sürdürmek istiyor. Yepyeni olan modelin adi ise Kona, çok uzaklardan Havai’den gelen bir ada ismi…

hyundai-kona-kopya

KONA, Santa Fe ve Tucson modellerinin yanı sıra, kompakt özellikleri ve pratik yapısıyla öne çıkıyor. B-SUV segmentinde yer alarak markanın satışlarına ve imajına katkıda bulunacak olan modelin ayrıca tamamen elektrikli bir versiyonu da var. Ancak bizim ülkemizde şimdilik bu model yok.

hyundai-kona-2-kopya

Otomobili dışarıdan ilk defa gördüğünüzde, B segmenti bir otomobil olduğunu düşünüyorsunuz. B-SUV olduğunu ise KONA’yı çevreleyen plastik korumaları, yerden yüksek yapısı ve tavan raylarıyla anlıyorsunuz. Tampona konumlandırılmış olan farlar, motor kaputunda yer alan gündüz farları aracın önden görünüşünü güçlendirmiş. 17 ve 18 inç boyutundaki jantlar ise KONA’yı hem macera hem de dinamizm açısından destekliyor. Otomobilin arkası ise yere paralel olan stoplarla daha geniş görünürken çamurluk plastiklerinin tamponla bagaj kapağı arasında bir tasarım unsuru işi biraz daha detaya indiriyor. Hyundai KONA, 4.165 mm uzunluğa, 1.800 mm genişliğe ve 1.565 mm yüksekliğe (tavan barları dahil) sahip. Otomobilin kaslı görüntüsü KONA’yı kendi segmentinde daha fark edilir kılacağa benziyor, ayrıca siyah renk tavanı ve 9 farklı dış renk seçeneği bulunuyor.

hyundai-kona-ic-mekan-1-kopya

KONA’nın kapısını açıp içine baktığınızda ise b segmentindeki kardeşi i20 ile alakası olmayan yepyeni bir kabin sizi karşılıyor. Konsol ortasındaki
dokunmatik multimedya ekranı, İoniq’te kullanılan direksiyona benzeyen direksiyonu, geniş eşya gözleri, renki emniyet kemeri ve konsol detayları
ilk etapta en çok dikkatinizi çeken detaylar oluyor. İç trim ve emniyet kemer renkleri iki farklı opsiyonla satın alınabiliyor. Segmentinde bir ilk olan head-up display donanımını da kullanıcısına sunuyor.

hyundai-kona-ic-mekan-2-kopya

Vites kolunun hemen yanında 4×4 tuşu ve Drive Mode düğmeleri bulunuyor. Drive Mode sayesinde aracı sürüş karakterinize göre kişiselleştirebiliyorsunuz.

hyundai-kona-3-kopya

Otomobilin sürüşüne geçtiğinizde ise ben lansman süresi boyunca 1.6 litrelik turbo beslemeli motorlu ve 7 ileri çift kavramalı şanzımanlı versiyonu
kullandım. Bu motor 177 beygir güç ve 265 Nm tork üretiyor. Özellikle B segmenti bir otomobilde bu güçte bir otomobil “hızlı hatchback” modellerde (VW Polo GTI, Ford Fiesta ST, Seat Ibiza Cupra) karşılaşılan bir durum. KONA, bu motor verilerine rağmen tam olarak 1477 kg hem de sürücü ağırlığı da dahil olarak! Bu yüzden özellikle ani sollamalarda ve hızlanmalarda otomobilin size verdiği tepkiler hiçte beklediğiniz gibi olmuyor. Motor, rüzgar ve yol sesi yalıtımı konusunda segment ortalamalarında bir kabin sessizliği rahatlıkla kullanıcısına sunmayı başarıyor. Otomobilin süspansiyonları ise ne çok sert ne de çok yumuşak…

hyundai-kona-5-kopya

Bodrum’un ilçeleri arasındaki yollarda kullandığım otomobilin 4×4 çekiş sistemi 50 km/s hıza kadar sürekli dört çeker olarak devrede, üzerine çıktığınızda ise çekiş sistemi 4×2 olarak devam ediyor. Direksiyon konfor odaklı olsa da verdiği cevaplarla da işinde başarılı olduğunu gösteriyor.

Sürüş süresi boyunca 250 km yol katettik ve KONA’nın yol bilgisayarı bize 10.9 lt / 100 km gibi bir değer sundu. Tempolu ve ekonomiye dikkat edilmeyen bir sürüş sonucunda tüketim değerinin böyle olması oldukça normal aracın fabrika verileri ise şehir içi ve şehir dışı karma olarak 7.1 lt / 100 km.

hyundai-genel-muduru-onder-goker-baskan-mong-hyun-yoon-yonetim-kurulu-baskani-ali-kibar-kopya

Hyundai KONA, Türkiye'de 3 farklı donanım seviyesiyle satışa sunuluyor. Modelin giriş seviyesi olan 1.0 litre 120 beygirlik T-GDI motor, 6 ileri manuel ve 4×2 çekiş sistemiyle öne çıkıyor. Sadece Style donanım seviyesiyle satışa sunulan aracın fiyatı 99.900 TL. Daha fazla donanım isteyenler ise 1.6 litrelik T-GDI motoru ve 177 beygirin keyfini bir arada alırken aynı zamanda 7 ileri DCT şanzıman ve 4×4 çekiş sisteminin ayrıcalığını da yaşamış oluyorlar. Elite donanım seviyesi 130.000 TL'lik bir etikete sahipken güvenlik donanımlarıyla daha da zenginleştirilen Elite Smart ise 139.000 TL'ye satılıyor. Hyundai, KONA'da sunduğu çift renk kombinasyonu (siyah tavan rengi) için de 1.200 TL opsiyon bedeli sunuyor.

6662’ye SOZCU yaz gönder, reklamsız sözcü plus’a anında abone ol. (Türkiye'den)

SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet social-whatsapp Whatsapp more