Ford Ecosport, marka tarafından 2003 yılından beri üretilen bir B-SUV modeli. Otomobil başlangıçta Güney Amerika ve Asya pazarlarına satıldı. İlk jenerasyon 2012 yılında son buldu ve bu arada da Ecosport'un Avrupa macerası başladı.

img_4328-kopya

Bugün sizlere anlatacağım Ecosport ise modelin son örneği yani ikinci nesil Ecosport'un makyajlı versiyonu. Otomobil Ford markaısnın genlerinde olan Amerikan tasarım dilinin temel detaylarına sahip. Geniş ve altıgen motor ızgarası, yerden yüksek ve maceracı görünümü Ecosport'un boyundan büyük işlere kalkışmasının kolay olduğunu gösteriyor.

img_4329-kopya

Otomobilin ön kısmındaki bu tasarım detaylarına ek olarak farların biraz küçük kalması da en çok dikkat çeken özelliklerinden biri.

img_4332-kopya

Ecosport'un yanına geçtiğinizde ise ST-Line donanımıyla kazandığı 18 inç boyutundaki jantları ve ST-Line logolarını hemen fark ediyorsunuz.

img_4327-kopya

Otomobilin arkasında ise durumlar biraz farklı. Öncelikle en dikkat çekici olan detay tamponun küçüklüğü oluyor, sonrasında ise bagaj kapağının büyüklüğü gözleriniz oraya kaymasına sebep oluyor.

img_4322-kopya

Ecosport'un en farklı detayı ise bagaj kapağının yana doğru açılması. Sağ stop farının içine gizlenmiş olan bagaj açma düğmesine bastığınız anda otomobilin bagaj kapağını sola doğru çekerek açıyorsunuz.

img_4321-kopya

Evet bu durumun sizinde tahmin ettiğiniz gibi kullanışlılık açısından bazı handikapları var ancak farklı bir detay olduğunu da belirtelim...

img-4346-kopya

Ecosport'Un içine geçtiğinizde ise Fiesta'dan tanıdık bir mekan sizi karşılıyor. Üç kollu fonksiyonel direksiyon, kolay okunur ve takip edilebilir olan gösterge tablosu, SYNC3 yazılımına sahip olan multimedya ekranı bunları benzerliğin en dikkat çekenleri. Ön konsolun tek farklı yapısı ise Fiesta'ya göre daha fazla dikine tasarlanmış olması. Bunu da vites kolunun hemen önünde yer alan "Park Sensörü, Start&Stop" gibi tuşların yer almasından anlıyorsunuz.

img_4315-kopya

Aracın boyutlarına bakarsak 4096 mm uzunluğunda 1765 mm genişliğinde ve 1653 mm yüksekliğinde olduğunu görüyorsunuz. Bu detaylara 310 litre bagaj hacmini ve 1205 kg ağırlığını da eklemekte fayda var. Son olarak otomobil aks mesafesi ise 2519 mm uzunluğunda. Bu değerle güncel Fiesta'dan 26 mm daha uzun durumda. Kısacası Ecosport'un iç mekanı Fiesta'dan bu değer sayesinde daha geniş olduğunu vurguluyor.

img_4316-kopya

Ecosport'un motor kaputunu açtığınızda ise karşınıza markanın ödüllü 1.0 litrelik motoru çıkıyor. Bu motor 3 silindirli ve turbo beslemeli. 125 beygir güç ve 170 Nm tork üreten bu ünite gücünü ön tekerleklere 6 ileri otomatik şanzımanıyla iletiyor. Bu cüsse ile motoru kıyaslamak gerekirse, "biraz daha güçlü olmasını isterdim" diyebilirim.

img_4334-kopya

Düşük hacimli motor sayesine Ecosport ortalama 5.8 lt / 100 km gibi iddialı bir yakıt tüketim değerini kullanıcısına sunuyor. Ancak kullandığım süre boyunca karma olarak 7.8 lt / 100 km değerini yakalayabildim.

img_4307-kopya

Sürüşe başladığınızda ise özellikle otomobilin oturma pozisyonunun bir SUV modeli kadar yüksek olduğunu fark ediyorsunuz. Günümüzde üretilen çeşitli SUV modellerinde hissetmediğiniz kadar SUV içerisinde olduğunuzu da eklemem de fayda var. Otomobilin direksiyonu kullanıcıya çok yardımcı oluyor. Keskin tepkileri olmasa da kararlı bir biçimde yönlendirmelerinize cevaplar veriyor.

img_4318-kopya

Sürüş temponuzu arttırmak istediğinizde ise motor isteklerinize güzel cevaplar verebiliyor. Ancak 18 inç boyutundaki jantlardan kaynaklı olarak aracın kabinine yol sesi biraz fazla geliyor ama rüzgar ve motor sesini duymakta zorlanıyorsunuz. ST-Line donanımda olan test aracımızda "Anahtarsız Giriş Sistemi, Elektrikli Katlanabilir Yan Aynalar, Geri Görüş Kamerası, Ön Park Sensörü, Isıtmalı Direksiyon, Isıtmalı Ön Cam, Isıtmalı Ön Koltuk" gibi üst segmentlerde yer alan otomobillerde olan özellikler yer alıyor.

img_4310-kopya

Son olarak kullandığım test otomobilinde Bang & Olufsen ses sistemi de vardı. Bu ses sistemi 8+1 hoparlöre sahip ve ekstra olarak 2700 tl ödemenizle birlikte araca ekleniyor.

img_4312-kopya

Ecosport ülkemizde 1.5 litrelik TDCi motorlu manuel vitesli versiyon ve 1.0 EcoBoost motorlu otomatik vitesli motor seçenekleriyle satın alınabiliyor.Otomobilin başlangıç fiyatı ise 133 bin tl!

[old_news_related_template title="'Türk malı dizel Civic'i kullandım!'" desc="Civic Sedan'ın merakla beklenen dizel motor ve otomatik şanzıman kombinasyonlu modeli sonunda tanıtıldı! Türkiye'deki fabrikada üretilen Civic Sedan dizel otomatiği Bodrum'un güzel yollarında kullanma fırsatı buldum!" image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2018/07/iecrop/mrt_6022-kopya_16_9_1532330535.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2018/otomotiv/dizel-otomatik-civic-sedan-satisa-sunuldu-2535068/"]