Sözcü Plus Giriş

Dizel otomatik Hyundai Kona kaç para?

Hyundai'nin B-SUV segmentindeki modeli olan Kona, 1.6 litrelik dizel motorlu ve 7 ileri çift kavramalı şanzımanlı versiyonunu tanıttı. Otomobil ülkemizde 137.500 TL’den başlayan fiyatlarla satın alınabiliyor!

Fatih TAN
09:49 -
Dizel otomatik Hyundai Kona kaç para?

Dünya otomotiv endüstrisinde büyüyen bir segment olan B-SUV, ülkemizde de büyüme potansiyeline sahip. BU yüzden otomobil üreticileri bu segmentte var olmak ve pay almak için ellerinden geleni fazlasıyla yapıyorlar. BU segmentte önemli bir oyuncu olan Kona ise bugüne kadar 1 litre ve 1.6 litrelik turbo beslemeli benzinli motorlu versiyonlara sahipti. Ancak an itibariyle Kona’nın 1.6 litrelik CRDi motorlu 7 ileri çift kavramalı şanzımanlı versiyonu da ürün gamındaki yerini aldı.

B-SUV segmenti gelişiyor

2016 yılında B-SUV segmenti Türkiye’de 22 bin 47 adet satılırken, 2017 yılında bu rakam 20 bin 937 olarak kayıtlara geçmiş. 2018 yılında ise daralan pazar içerisinde 14 bin 457 adetlik satış başarısına ulaşmış. Özellikle önemli üreticileri göz önünde bulundurduğumuzda son 2 yıl içerisinde bu segmentte yeni modellerin ve motor seçeneklerinin katıldığını fark edeceksiniz. Kullanım hacmi, yerden yüksek gövdesi, kompakt sınıfa göre uygun fiyatı sayesinde bu otomobiller özellikle C-SUV segmentinden pay almayı başaracak potansiyeldeler.

Elektrik motorlu versiyonu olmasına rağmen neden dizel?

Kona ülkemizde ilk defa lanse edildiğinde otomobilin içten yanmalı motorlu versiyonuna ek olarak tam elektrikli versiyonu da dünyada satılıyordu. 400-500 km bandında menzili olan bu versiyonun ülkemize ne zaman geleceği ise henüz belli değil, ama 2020 yılı sonları konuşulan konular arasında. Modelin basın toplantısı sırasında konuşma fırsatı bulduğum Hyundai yöneticilerine, “Elektrik motorlu bir Kona varken neden dizel motorlu versiyonu ülkemizde satışa sundunuz?” diye soru yönelttim. Bu soruya politik olarak adım adım ilerlediklerini söyleyerek cevap verdileri. Bu cevaba ek olarak da “Hiç gelmeyecek demiyoruz ama biraz daha zamana ihtiyacımız var” dediler.

Euro 6d emisyon standardına uygun olan bu 1.6 litrelik dizel ünite, 7 ileri çift kavramalı şanzımanı sayesinde geleneksel 6 ileri tam otomatik şanzımana göre CO2 emisyonunu yüzde 20’ye kadar düşürmüş. Otomobilin CO2 emisyon değeri ise 114 g/km olarak belirtilmiş.

Motorun “Smartstream” diye adlandırılan teknolojisi daha düşük egzoz emisyonu da sunuyor. Hyundai'nin yeni geliştirilen Smartstream 1.6 litre dizel motoru, sürtünme oranındaki önemli bir düşüş ile oldukça verimli bir turbo şarj performansı da sunuyor. Hyundai, dizel modellerinin haricinde, düşük yakıt tüketimi ile ilgili çalışmalarını da sürüyor. Hatta 2022 yılına kadar içten yanmalı motorların termik verimini yüzde 50 seviyesine ulaştırmayı hedefliyor.

Bu motor 136 beygir güç ve 320 Nm tork sağlıyor. BU değerleri aracın ön tekerlerine 7 ileri çift kavramalı otomatik şanzıman iletiyor. 7DCT ile birlikte Kona'da üç farklı sürüş modu sunuluyor. ECO, Normal ve Sport olarak adlandırılan bu modlar, her türlü sürüş keyfine göre uyum sağlayabiliyor. Örneğin; ECO modda gaz tepkileri yavaş ve vites geçiş oranları daha hızlı bir şekilde gerçekleşerek özellikle şehir dışı sürüşlerde maksimum ekonomi elde ediliyor. Normal mod ise günlük kullanımda hem ekonomiye hem de hızlı kullanıma olanak sağlıyor. Spor mod ise tamamen performanslı kullanıma yönelik. Sport'ta diğer modlara göre vitesler daha uzun tutulduğu için farklı bir değiştirme düzeni var. Vitesler daha geç değişirken daha fazla devir çevirmeye de imkan tanınıyor. Ayrıca, gaz pedalının tepkileri de diğer modlara göre daha hassas. Tork eğrisi de bu modda daha düşük devirlerden itibaren hissedilmeye başlıyor ve böylelikle daha performanslı ve daha keyifli bir sürüş keyfi elde ediliyor.

İç ve dış tasarımı

Aslına bakarsanız teknik anlamdaki değişim Kona’nın iç ve dış tasarımına pek katkıda bulunmamış. Ön farlar ve arka stopların led teknolojisi dışarıdan en çok dikkat çeken unsurlar arasında. Kona'nın iç tasarımı, gösterge panelinin üzerinde pürüzsüz bir hat ile başlıyor. Kontürlü yüzeylere sahip diğer plastik aksamlar da eğlenceli karakteri temsil eden boyalı parçalarla destekliyor. Renk vurgusu, havalandırma menfezinin çevresinde, vitesi, motor çalıştırma düğmesi halkasını, koltuklardaki dikişleri ve direksiyon simidini çevreliyor.

Otomobil 1054 mm baş ve 880 mm diz mesafesi sunuyor. Aracın bagaj hacmi ise 361 litre…

Türkiye'de satışına başlanan yeni modelle ilgili olarak görüşlerini dile getiren Hyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker, ”Geçtiğimiz yıl Mayıs ayında turbo benzinli motoruyla satışına başladığımız Kona modelimizin bugün de 1.6 litrelik dizel motorlu versiyonunu tüketicilerimizle buluşturmanın sevincini yaşıyoruz. Aynen benzinli versiyon gibi segmentinin en güçlü motoru olan dizel de hem hem performansı hem yakıt ekonomisi hem de Euro 6D normlarını karşılayan düşük emisyon seviyesiyle beklentileri fazlasıyla karşılayacak. Geçtiğimiz yıl sattığımız araçların içerisindeki SUV payımız yüzde 20 seviyesindeydi. Segmentinde liderliğe koşan Tucson'un ardından satışa sunduğumuz KONA dizel sayesinde de SUV pazar payımızı iki katına çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.

Hyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker

2018 yılında 1 litre ve 1.6 litre turbo beslemeli motorlu versiyonlarla satın alınabilen otomobilden toplam 740 adet satılmış. Bu yıl markanın dizel motor seçeneğiyle birlikte hedefi bunun iki katı olarak söyleniyor. 2019 yılının ilk üç ayında satılan Kona sayısı ise 366 adet olarak kayıtlara geçmiş.

Paylaş Tweet social-whatsapp Whatsapp Paylaş more