Audi R8
Markanın spor otomobili olan R8 V10 motoruyla otomobil severleri mutlu etmiş modeller arasındadır. Ancak otomotiv endüstrisinde bir ilke de imza atmıştır. Audi, R8 modelinin 2014 yılında üretilen versiyonuna "Lazer" adı verdiği far sistemiyle donatmıştır. Bu sistem xenon teknolojisinden daha güvenli ve uzun ömürlü.



Bentley Bentayga 
Markanın ilk SUV modeli olan Bentayga, otomobillerde kullanılan ilk 48V enerji sistemine sahip olan araç olarak kendini farklılaştırıyor. Bunun sebebiyse otomobil üzerinde kullanılan teknoloji. Bu sistem otomobilin dizel motorlu versiyonunda kullanılıyor. Bu elektrik gücü üreten lityum bataryalar sayesinde Bentayga, turbo gecikmesi gibi karşılaşılan durumlarda otomobil kesintisiz sunduğu gücüyle kullanıcısına destek oluyor. Yarı hibrit motor gibi düşünebilirsiniz.



BMW 502
Alüminyumdan üretilen motor, şase gibi parçalar çeliğe göre daha hafif ve daha güvenli oluyor. Almanlar bu farkı görmüşler ki BMW markasının 1954 yılında üretilen 502 modelinde ilk alüminyum bloklu V8 motoruna yer vermişler.



BMW 7 Serisi
Günümüze doğru yaklaştıkça alternatif yakıtlar üzerine yapılan çalışmalar artıyor. BMW ilk hidrojenle çalışan motorunu 2005 yılında üretilen 7 Serisi üzerinde görücüye çıkarmıştı.



Bugatti EB110
İtalyan süper spor otomobil üreticisi BUgatti, EB110 modelinde kullandığı dört turbolu motor ile bu segmentte bir ilk olmuştu. Sene 1991!



Buick Riviera
Avrupa otomotiv endüstrisi tam gaz yoluna devam ederken Amerikalılar yerlerinde saydılar mı sanıyorsunuz(?) tabi ki hayır! Buick Riviera 1971 yılında ilk "Traction Control "Sistemini kullanmış otomobil olarak tarihe adını yazdırdı! Bu sistem sayesinde otomobil ekstra güç uygulandığı durumlarda lastiklerin yerinde saymasını engellemek üzere çalışıyor. Günümüzde bu sistem içinde "Elektronik Stabilize Programı(ESP)" gibi sistemleri de barındırıyor.



Cadillac Brougham 
Alternatif süspansiyon sistemleri arasında yer alan havalı süspansiyon sistemi günümüzde sonradan bile otomobillere eklenilse de bunu ilk defa Cadillac markası 1958 yılında Brougham modeliyle yaptı!



Chrysler Imperial
Günümüzde hız sabitleme sistemi olmayan otomobiller neredeyse yok denecek kadar az. Bu sistemi ilk defa bir modelinde kullanan marka ise Chrysler oldu. Imerial 1957 yılında ilk hız sabitleme sistemini kullanan otomobil.



Chrysler 300D
Amerikalıların atakları motor içi teknolojilerine de sıçradı. İlk elektronik kontrollü yakıt enjeksiyonu sistemini Chrysler 300D modeliyle tüm piyasaya 1958 yılında sundu!



Honda NSX
Günümüzde bile adından söz ettiren otomobiller arasında olan NSX, 1990 yılında ilk alüminyum monokok şase kullanan otomobil olarak tarihin sayfalarına adını yazdırdı.



Hyundai Sonata
Günümüzde bağlanılabilirlik sistemleri üzerine yapılan çalışmalara her birimiz sahip oluyoruz. Akıllı telefon bağlanılabilirliği pozisyonunda ise ilk ata 2015 yılında Hyundai'den geldi. Marka Amerika pazarına satışa sunduğu Sonata modeliyle Android Auto sistemini ilk kullanan oldu!



Land Rover Freelander
Bir SUV modelinde olmazsa olmaz özelliklerden biridir yokuş iniş destek sistemi. İlk buluşu Bosch yapmış olsa da Land Rover markası Freelander modeliyle bu teknolojiyi seri üretilen bir araçta kullanmış oldu, sene 1997!



Maserati BiTurbo
Twin Turbo diyebileceğimiz otomobillerden artık yollarda görmemiz oldukça normal. Ancak bu teknolojiyi ilk defa "BiTurbo" yani bir büyük bir küçük turbodan oluşan sistemle kullanan ve bunu modelin ismi olarak lanse eden marka 1981 yılında Maserati idi.



McLaren F1
Alüminyumdan daha sağlam, daha hafif ve çok daha pahalı olan bu sistemi ilk defa kullanan McLaren, F1 modeliyle o dönemin hiper otomobilini üretiyordu. Sene 1992!



Mercedes-Benz CL Serisi
Yol şartlarına ve sürüş karakterinize göre süspansiyonların sönümlemesini ayarlayan bu sistem Mercedes-Benz gibi konforu odak noktası belirleyen marka tarafından ilk defa kullanıldı. Sistemin kullanıldığı model ise CL Serisi ve 1999 yılı.



Mercedes-Benz S Serisi
1990'lı yıllarda masaj yapan otomobil koltuğu hayal etmek sadece Mercedes-Benz mühendislerine özgüydü ki ilk masaj yapan otomobil koltuğunuda 1991 yılında üretilen S-Serisi
modellerinde kullanmışlardı.



Mercedes-Benz E Serisi
Yeni nesil sensör ve radar sistemleri sayesinde otomobiller önünüzdeki engeli algılayıp sizin fren yapmadığınız durumlarda frene basarak aracı durdurabiliyorlar. Bu sistemi ilk defa kullanan marka ise 2009 yılında piyasaya sürdüğü E-Serisi ile Mercedes-Benz olmuştur.



Peugeot 401 Eclipse
Hep Alman ve Amerikalılar mı bu işleri ciddiye alıyor? İşte Peugeot 401. 1934 yılında bu otomobil ilk Coupe-Cabrio özelliğini kullanmış bir modeldir.



Renault Fuego
Bir atakta Renault'tan geliyor. Renault Fuego, 1982 yılında ilk defa uzaktan kumandalı kilitleme sistemini kullanmış otomobildir.



Toyota Soarer
1990'lı yıllarda en dikkat çeken özelliklerden biriydi geri görüş kamerası. Bu sistemi ilk defa Toyota Soarer modeliyle 1991 yılında kullandı.



Toyota Prius
1990'ların sonlarına doğru ise melez motor teknolojisine Toyota Prius ile merhaba dedik. Sene 1997.



Volkswagen Passat
Alman devlerden Volkswagen 1981 yılında ürettiği Passat modelinde, yakıt ekonomisi sağlayan Start&Stop teknolojisini ilk defa kullanmıştı. Aynı dönemde satılan Audi 80 ve
100 modellerinde de bu sistem vardı.



Volkswagen Golf R32
Markanın en çok satan modeli olan Golf, R32 versiyonuyla ilk defa DSG yani çift kavramalı şanzımanı kullanmış bir otomobil olarak tarihe geçti. Sene 2003.



Volvo Amazon
Volvo'nun adının güvenlik harici bir özellikle anılması hata olurdu! Volvo 1959 yılında üretilen Amazon modelinde ilk defa üç noktalı emniyet kemeri kullanmıştır!



Volvo S80
Markanın güvenlik anlamındaki ilkleri emniyet kemeriyle bitmiyor. Volvo 2006 yılında üretilen S80 modelinde "kör nokta asistanı" sistemini ilk defa kullanan marka!