Avrupa’da grubun satışları, pazardaki %2.4’lük düşüşe rağmen Clio, Yeni Duster, Zoe ve LCV modellerinin güçlü satış performansı sayesinde %2.0 artış kaydetti. Renault Grubu’nun Brezilya’daki satışları %29.4 oranında arttı ve %8.9 düzeyindeki rekor pazar payına ulaştı. Kwid modeli bölgedeki başarısını sağlamlaştırdı. Rusya’da, pazarın ve Renault Grubu satışları 2018’e göre neredeyse sabit kaldı ve pazar payı %28.5 oldu. Lada Granta bu piyasada en çok satan araç oldu. Renault Grubu, pazarın yüzde 49 daraldığı Arjantin’de ve yüzde 44 daraldığı Türkiye’de pazar payını artırmayı başardı.

İran’da ABD’nin yaptırımlarının yürürlüğe girmesi grubun Ağustos 2018’den bu yana satışlarını durdurmasına neden oldu. Çok yakında Avrupa’da Yeni Clio, Rusya’da Arkana, Hindistan’da Triber ve Çin’de City K-ZE olmak üzere yeni ürünlerin lansman hazırlıkları sürüyor.



BÖLÜMLERE GÖRE BİRİNCİ ÇEYREK CİROSU

2019 yılının ilk çeyreğinde Renault Grubu’nun cirosu 12 milyar 527 milyon Euro'ya ulaştı. (% -4.8 ). Sabit döviz kuru ve katsayı ile düşüş %2.7 oranında gerçekleşecekti. AVTOVAZ hariç otomobil cirosu % 6.3 düşerek 10 milyar 916 milyon Euro oldu. Bu düşüşte adet bazında negatif etki ( - 4.7 puan) ile iş ortaklarına satıştaki düşüş (- 3.1 puan) etkili oldu. Arjantin pesosu, Brezilya reali, Rus rublesi ve Türk lirasının değerlerindeki düşüşe bağlı olarak 1.5 puanlık negatif döviz etkisi oluştu. Fiyat etkisi 0.3 puanla olumlu olurken, sepet etkisi 1 puan oldu.

Satış finansmanı (RCI Banque) ilk çeyrekte 2018’e oranla % 6.4 artışla 844 Euro ciro sağladı. Yeni finansman sözleşmelerinin sayısı Türkiye ve Arjantin’de satışların azalmasına bağlı olarak % 2.7 düşüş kaydetti. Ortalama gelir getiren varlıklar % 8.2 artarak, 46.5 milyar Euro'ya ulaştı. AVTOVAZ’ın Renault Grubu’nun toplam cirosuna katkısı ilk çeyrekte, 767 milyon Euro'luk negatif döviz kuru etkisine rağmen, Lada satışlarındaki %7.1 artış sayesinde 67 milyon Euro'ya ulaştı.