1 Mart Pazar günü İspanya'da Real Madrid ile Barcelona kulüpleri arasında oynanan futbol karşılaşmasında panolarda çıkan bir reklam dikkat çekti. El Clasico olarak da bilinen ve dünya genelinde yüz milyonlarca kişinin izlediği maçta, stadyumdaki panolarda bir Türk saç ekim şirketinin de reklamının yer alması birçok kişiyi şaşırttı.

Sağlık turizmi ve saç ekim sektörü, Türkiye'de hızla gelişen alanlar arasında. Öyle ki, saç ekiminde Türkiye, dünyada ilk sıraya kadar yükseldi.

Sozcu.com.tr'ye konuşan Türkiye Sağlık Turizmini Geliştirme Konseyi Kurucu Başkanı Emin Çakmak, 2019'da sağlık turizmi için Türkiye'ye gelen kişi sayısının 1 milyon 87 bin kişiye ulaştığını, toplamda 10,2 milyar dolar ciro elde ettiklerini söyledi. 2019'da kişi sayısı 890 bin, ciro 8,5 milyar dolardı.

Pazar günü oynanan El-Clasico'da Türkiye'de saç ekimi için bir doktorun reklam vermesi dikkat çekti.


Böylece sağlık turizminde bir yılda kişi sayısında yüzde 22, ciroda yüzde 20'lik artış kaydedilmiş oldu.

2020'de hedef kişi sayısında 1 milyon 250 bin, ciroda ise 12,5 milyar dolar.

2010'da sağlık turizminde kişi sayısının 487 bin, cironun 2,4 milyar dolar olduğunu hatırlatan Çakmak, Türkiye'nin sağlık turizminde ciro açısından dünyada üçüncü, kişi sayısında beşinci olduğunu belirtti.

Dünyada sağlık turizminde önümüzde ciroda ABD ve Almanya, kişi sayısında ABD, Almanya, Tayland ve Hindistan bulunuyor.


SAÇ EKİMİNDE TÜRKİYE BİRİNCİ


Çakmak, Türkiye'nin sağlık turizminin bir alt kolu olan saç ekiminde dünyada ilk sırada yer aldığını söyledi.

Saç ekiminde 2019 verilerini de sozcu.com.tr ile paylaşan Çakmak, 2019'da Türkiye'ye saç ekimi için 498 bin kişi geldiğini ve bu kişilerden 1 milyar 494 milyon dolar ciro elde edildiğini aktardı. Bir yılda kişi sayısı ve ciroda yüzde 46'şarlık artış kaydedildi.

2010'da saç ekiminde kişi sayısı 110 bin, ciro 330 milyon dolardı. 10 yılda kişi sayısı ve ciro yaklaşık beş katına çıkmış oldu.

2020'de hedef, kişi sayısında 650 bin, ciroda 1 milyar 950 milyon dolar.