Sözcü Plus Giriş

21. defa en çok satan marka oldular

Renault markası 98 bin 900 satış adedi ve 16,2 pazar payıyla binek otomobil liderliğini 21’inci yılında da korurken, Türkiye’de en çok satan 3 otomobil kürsüsünde 2 araçla yer almayı da başardı. Dacia tarafında Duster ise 17 bin 402 adetlik satış performansı ile Türkiye’nin en çok satan SUV modeli oldu.

Sozcu.com.tr
Güncellenme: 13:56, 08/01/2021
21. defa en çok satan marka oldular

Son 20 yıldır binek otomobil pazarında Türkiye'nin lider markaları konumunda olan Renault, 2020'deki satış performansıyla bu başarısını 21'inci yılında da sürdürdü. Yıl sonu itibarıyla 98 bin 900 adet satış ve 16,2 pazar payı elde eden marka, toplam pazarda ise 101 bin 534 satışla yüzde 13,1 pay aldı.

2020 yılında Türkiye'nin en çok satılan ilk 3 otomobilinden 2'si de Renault modelleri oldu. OYAK Renault Otomobil Fabrikaları'nda üretilen yerli modellerden Clio HB 2'nci, Megane Sedan ise 3'üncü sırada yer aldı.

Bursa’da üretilen 2021 yılında makyajlı versiyonu tanıtılacak olan Megane Sedan

Clio HB, 2020 yılında kaydettiği 46 bin 192 satış rakamı ile B HB segmentinin açık ara lideri oldu. Söz konusu segmentte satılan her iki araçtan biri yüzde 49,22 segment payı ile Clio HB oldu. Megane Sedan, 39 bin 917 satış adedi ile C Sedan segmentinde 2'nci sırada yer aldı.

EN ÇOK SATAN SUV MODELİ DUSTER OLDU!

Dacia markası ise 30 bin 800 satış adedi ve yüzde 4 pazar payı ile 2020 yılını, toplam pazarda 8'inci sırada tamamladı. Yıl sonu itibarıyla Türkiye'nin en çok satan SUV'si olan Duster, 17 bin 402 adetlik satış gerçekleştirdi. C-SUV segmentinde yüzde 14,98 pazar payı elde eden model, Türkiye otomotiv pazarının en büyük ikinci segmentinde liderliğe ulaştı.

2020 yılında Türkiye’de en çok tercih edilen SUV modeli Dacia Duster

Türkiye'de Renault ve Dacia markalarından oluşan Renault Grubu, böylece 2020 yılında toplam pazarda 132 bin 334 satış adedine ulaşarak, binek ve hafif ticari araç pazarında 17,1 pazar payı elde etti.

Renault MAİS Genel Müdürü Berk Çağdaş, “2020'yi otomotiv sektörü olarak kötümser senaryolardan uzak bir sonuçla kapatmamızın gururu içindeyiz. 2021'de de belirsizliği en iyi yöneten ve dönüşen tüketici davranışlarına en hızlı adapte olabilen markalar rekabette avantaj sağlayacak. Renault MAİS olarak 2021 de kuşkusuz birincil önceliğimiz çalışanlarımızın ve müşterilerimizin sağlığı. Buna ek olarak yeni yılda da pazardaki liderliğimizi korumayı hedefliyoruz.” dedi.

Renault MAİS Genel Müdürü Berk Çağdaş

Ayrıca Çağdaş 2021 ile alakalı olarak, “Makyajlı kasasıyla satışa sunacağımız yerli üretim Megane Sedan'a ek olarak Yeni Captur ve makyajlı Koleos gibi modellerimizle gelecek sene de iddialıyız. Müşterilerimizle buluşturmak için sabırsızlandığımız yeni B sedanımızın pazara ayrı bir dinamizm getireceğine inanıyoruz. Binek otomobillerdeki iddiamızı Renault Express ve Renault Trafic gibi tamamen yenilenen modellerimizle ticari araç pazarına da taşımayı hedefliyoruz.” diye açıklamalarına devam etti.

Renalt MAİS Genel Müdür Berk Çağdaş son olarak, “Dacia'da bizleri çok heyecanlandıran yenilikler göreceğiz. Yeni Sandero – Sandero Stepway ve makyajlı Duster gibi çok önemli ürünlerimizi piyasaya süreceğiz. Otomobil severlerin özellikle Sandero'daki değişimi büyük bir ilgi ile karşılamasını ve erişilebilir fiyatları ile Dacia'nın tüm yeni modelleri ile 2021'de epey ses getirmesini bekliyoruz.” diyerek sözlerini bitirdi.