NASA, ekim ayında Mars'ın sesini yayınladıktan sonra bu defa da yeni bir video yayınlıyor. San Antonio'daki Güneybatı Araştırma Enstitüsü'nden Juno Baş Araştırmacısı Scott Bolton, NASA'nın Juno misyonundan 50 saniyelik bir ses parçası yayınladı.

Bolton'un, Phys.org'a verdiği demeçte, "Bu ses, Juno yirmi yıldan uzun bir süredir ilk kez Ganymede'nin yanından geçerken sanki birlikte gidiyormuşsunuz gibi hissetmenizi sağlayacak kadar vahşi. Yakından dinlerseniz, Ganymede'in manyetosferinde farklı bir bölgeye girişi temsil eden kaydın orta noktasında daha yüksek frekanslardaki ani değişimi duyabilirsiniz" dedi.

Juno, Jüpiter'in manyetosferinden kaynaklanan elektrik ve manyetik radyo dalgalarını ayarlayan bir Waves enstrümanına sahip. Araştırmacılar da aracın verilerini topladı ve ardından duyulabilir bir ses parçasına dönüştürmek için frekansını değiştirdi.

Geçen temmuz ayında, Güneş Sistemindeki gezegenlerden gelen verileri analiz eden araştırmacılar, Jüpiter'in bulutlarının teorik olarak yaşamı desteklemek için gerekli su aktivitesine sahip olduğunu keşfetmişlerdi. Ancak araştırmacılar yayınlanan seslerin yaşama dair bir kanıt olabileceği konusunda herhangi bir açıklama yapmadılar.

[old_news_related_template title="NASA'nın Güneş ile ilk teması gerçekleşti" desc="NASA'nın uzay aracı Parker, korona olarak bilinen Güneş'in atmosferine girerek ilk teması gerçekleştirdi. Parker, bilim insanlarının Dünya'daki yaşamı engelleyebilecek Güneş patlamalarını daha iyi anlamalarına yardımcı olmak için koronayı araştırıyor." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2021/12/15/iecrop/gunes_parker-reuters_16_9_1639570617.png" link="https://www.sozcu.com.tr/2021/teknoloji/nasanin-gunes-ile-ilk-temasi-gerceklesti-6829043/"]