Bu haber aslında; TOGG’ u ana rahminde ötekileştirme, küçümseme, itibarsızlaştırma ve hatta öldürme hikayesidir. Ve buna ilaveten ucu özenle sivriltilmiş ve üstünde DMO yazan ambalaj ile gizlenmiş kazığın son tahlilde halka giriyor olmasının da hikayesidir.

Hikaye dediysem...

Lafın gelişi.

Hikaye değil...

Bu gerçek.

DMO, halktan toplanan vergilerle dünyanın en lüks sınıfında otomobil üreticisi olan Alman firmasından son model Mercedes S serisi LINSPRATION  S 400 D 4MATİC bir otomobil  satın alma sözleşmesi imzaladı. DMO, Maliye Bakanlığı’na bağlı bir devlet satın alma kurumudur. Maliye Bakanlığı şu sırada dolar üzerinden yüzde 9 ile 10 arasında çok yüksek faizle KATAR’ dan, MISIR’ dan, SUUDİ Arabistan’ dan, BİRLEŞİK ARAP EMİRLİKLERİ ile RUSYA’ dan dış borçlanma yaparak yılı kurtarmaya çalışıyor. Borç bularak gidip ithal lüks Mercedes almaya halk dilinde “Ayranı yok içmeye...” denir.

Niçin Mercedes?

Hangi ihtiyaçtan?

★★★

Altından, zümrütten, safirden yapılmış dünyanın en pahalı, değerli, lüks koltuğuna bile insan, önünde sonunda, kıçı ile oturuyor. Süper lüks Mercedes’in alttan, yandan ve aynadan ısıtmalı koltuğuna da, önünde sonunda, kıçının iki kanadıyla oturacak olan devlet büyüğü kim?

Adı gizleniyor.

Adı niçin gizleniyor?

Kim alın emri verdi?

Kim bütçeye koydu?

Kim Meclise getirdi.

Kim parmak kaldırdı.

Meclisten kim geçirdi?

Kim alımı uyguladı?

Hangi ihtiyaçtan?

Acil durum mu vardı?

Kim binecek?

Cumhurbaşkanı mı?

Maliye Bakanı mı?

Milli S. Bakanı mı?

Diyanet Başkanı mı?

★★★

Niçin TOGG değil?

Devletin koruyucu, destekleyici kanatları altında üretilip ve çok muhtemeldir ki, ilk 3-4 yıl zarar edecek ve zararı, 5 babayiğit özel patronun şirketlerinden değil, halkın vergilerinden karşılanacak olan yerli ve milli otomobilimiz TOGG, 3 ay içinde piyasada olacak.

TOGG beklenmedi.

Bu yapılan; TOGG’ u daha ana rahminden çıkmadan öldürmek, değersizleştirmek değilse nedir? Türkiye’nin devlet büyükleri, oylar geri gelsin diye türlü tantana ile tanıtılan TOGG’ a değil de yine hep alışıp kuruldukları Mercedes’e biniyor. Kuruluşu için  ve tutunabilirse piyasada markalaşabilmesi için  ilk yıllar zararı, halkın sırtına yüklenecek olan yerli ve milli otomobile binmeyi kendiniz düşünmüyorsanız başkası TOGG’ u niçin tercih etsin?

Halkı TOGG’ la yemlediler.

Kendileri Mercedesperest.

★★★

Sitesine girip bakabilirsiniz: Devlet Malzeme Ofisi logosunun altında; “Kamuda Akıllı Satın Alma” diye yazıyor. Öldürücü yükseklikte faizle dışardan dolar borçlanan Türkiye’de devlet büyüğü binsin diye döviz vererek lüks otomobil sipariş sözleşmesi imzalamamın neresi “akıllı satın alma” oluyor? Devlet Malzeme Ofisi’nin sitesinde organizasyon şeması da var. 1 Genel Müdür, 3 Genel Müdür Yardımcısı, ayrı ayrı 3 Özel Kalem ve İletişim Müdürü, 1 Teftiş Kurulu Başkanı, 1 Hukuk Müşaviri, 1 İç Denetleme Birimi Başkanı, 1 Strateji Geliştirme Daire Başkanı, 1 Tedarik ve Müşteri İlişkileri Daire Başkanı, 1 İnsan Kaynakları Daire Başkanı, ayrı ayrı 3 Bölge müdürü, ayrı ayrı 3 İrtibat Bürosu Müdürü, ayrı ayrı 5 Satın Alma Dairesi’nin 5 Müdürü, ayrı ayrı 2 Operasyonel Sürçeler Dairesi 2 Başkanı, 1 Kalite Kontrol Daire Başkanı, 1 Bilgi İşlem Daire Başkanı, 1 Muhasebe Daire Başkanı, 1 Destek Hizmetleri Daire Başkanı... Toplamı; Genel Müdür dahil, 32 daire başkanı yüksek bürokrat. Birisi bile; “TOGG’ un 3 ay sonra dünya yollarında olacağını bizzat Cumhurbaşkanımız, tantanalı toplantı ile açıkladı... 3 ay bekleyelim Mercedes değil TOGG alalım...” demeyi akıl edemediler.

Akıl ettiler ise...

Niçin sustular...

Nereniz milli!

Nereniz yerli!

Türkiye, halkın parasıyla Mercedes sever politikacı tipinden gına geldi.